Rajavalvonta myös länsirajalle

3

On selvää, että nämä ulkomaalaisten ja ulkomaalaistaustaisten tekemät alaikäisiin tyttöihin kohdistuvat seksuaalirikokset ovat Suomessakin uusi ja paheneva normi. Kuitenkin virkamiehet ja useimmat poliitikot kiertävät itse asiaa ja varovat kertomasta todellisia juurisyitä tilanteeseen, uskottavista ratkaisuehdotuksista puhumattakaan.

Todellinen syy tähän väkivaltaan on epäonnistunut maahanmuuttopolitiikka. Meille on kerrottu 80-luvulta lähtien, että tarvitsemme maahanmuuttoa kuvitellun kestävyysvajeen paikkaamiseksi.

On vaikea ymmärtää syytä, mutta tähän vedoten ilmeisesti ajateltiin, että kun keitä vain tulee Suomeen, niin henkilöt parantavat Suomen taloudellista tilannetta. Eikä haittoja oletetteu olevan. Tosin meitä varoittelijoita kyllä oli, ..

Tällä hetkellä kuitenkin pääkaupunkiseudun toimeentuloluukun ulkomaisten asiakkaiden määrä lähestyy puolta koko asiakaskunnasta. Ja tuossa eivät ole mukana jo kansalaisuuden saaneet eivätkä turvapaikanhakijat.

Pääkaupunkiseudulla myös raiskauksista ulkomaalaiset ovat reilusti yliedustettuina, edustaen viimeisissä tilastoissa yli puolta tapauksista.

Toisaalta tiedämme ajatuspaja Suomen Perustan kokoamista tilastoista, että monien suurten maahanmuuttoryhmien vaikutus julkiseen talouteen on huomattavasti alijäämää lisäävää.

Johtopäätös onkin, että maahanmuuttajat sisältävät lukuisia hyvin erityyppisiä ryhmiä ainakin lähtömaansa mukaisesti jaoteltuna. Hieman yksinkertaistaen eurooppalaisen ja länsimaalaisen kulttuurin maista tulleet maahantulijat tuottavat keskimäärin yhteiskunnallemme suunnilleen tai lähes saman kuin kantasuomalaisetkin. Kun taas esimerkiksi Afrikan ja Lähi-Idän sekä Keski-Aasian tulijat kuormittavat julkista taloutta runsaasti lisäten kestävyysvajettamme.

Edellä mainituissa luvuissa ei ole mitään uutta. Varsinkin kun meitä maahanmuutossa paljon pidemmällä olevia maita on Euroopassa runsaasti ja eiköhän tietoja niistä ole ollut pitkään olemassa, jos vain viranomaisemme ovat halunneet niitä selvittää.

Samoin tiedämme Afrikan ja Lähi-Idän maiden sekasortoisista ja väkivaltaisista tilanteista. Erilaisten hyvinvointi- ja väkivaltatilastojen mukaan länsimainen kulttuurimme on kaikilla mittareilla mitattuna mitattuna huomattavasti turvallisempi ja hyvinvoivampi.

Tässä valossa olikin erityisen kummallista, kun vuoden 2015 maahanmuuttoryntäyksen aikana sisäministeri Petteri Orpo piti rajat auki ja päästi 30 000 pääosin irakilaista hyväkuntoista armeijaikäistä miestä Suomeen. Ainakaan noilla ei ollut talvisodan henkeä jäädä puolustamaan ja auttamaan naisiaan ja lapsiaan omaan maahansa. Ja on vaikea ajatella, että turvapaikan tarve oli kovin suuri, koskapa he eivät jääneet ensimmäisiin turvallisiin Euroopan maihin, vaan reissasivat paperinsa hukanneena läpi Euroopan. Petteri Orpon mukaan oli rasistista epäillä turvapaikanhakijoiden motiiveja.

Pääministeri Juha Sipilä puolestaan lupasi asuntonsa noille turvapaikanhakijoille. Toki katteettomasti, kuten selvisi myöhemmin. Ulkoministeri Timo Soini ei puolestaan sanonut juuri mitään. Ainoa, joka on tähän asti joutunut kantamaan poliittista vastuuta, on Timo Soini, joka suosikkeineen kärsi murskatappion noita tapahtumia seuranneessa Perussuomalaisten puoluekokouksessa.  Toki ministeripaikka säilyi hallituskumppanien avustuksella. Yhteistä arvopohjaa löytyi.

Edelleen tuntuu ihmeelliseltä, miksi Suomen hallinto päätti kustantaa noille tulijoille runsaan ylöspidon suomalaisten veronmaksajien rahoilla ohi kaikkien budjettien. Suomalaisilta leikataan kuitenkin koko ajan. Kataisen, Stubbin ja Sipilän hallitukset ovat leikanneet runsaasti vaikkapa yliopistojen tutkimusmäärärahoista, nuorten koulutuksesta ja vanhuksilta esimerkiksi indeksien jäädyttämisellä eläkkeiden osilta. Arvot puhuvat puolestaan.

Mutta menkäämme asiaan. Mitä pitäisi tehdä tässä turvallisuusongelmassa. Tässä muutama suoraviivainen esitys.

1)      Rajavalvonta myös länsirajalle. Tämä tarkoittaa sitä, että matkustusasiakirjat tarkistetaan esimerkiksi Torniossa, eikä maahan ole tulemista elleivät ne ole kunnossa. Ainakin itse joudun matkustaessa näyttämään passia varsin usein, eikä se ole millään muotoa vaikeaa. Itäisen Keski-Euroopan EU-jäsenmaat käyttävät tätä menetelmää rajoillaan.

2)      Jos joku kuitenkin tulee Ruotsista ja vaatii rajalla turvapaikkaa, niin se käsitellään saman tien rajalla ja todetaan pääsääntöisesti, että Ruotsi on turvallinen maa, eikä turvapaikkaa myönnetä.

3)      Asetetaan suuren maailman tapaan lento- ja lauttayhtiöille sanktiot, jos heidän kauttaan maahan tulee ihmisiä, joilla paperit eivät ole kunnossa.

4)      Tehdään maasta vähemmän houkutteleva turvapaikkaturismille. Tämä tarkoittaa vain minimaalisia etuja, kuten välttämättömien elämisentarvikkeiden luovuttamista tällaisille hakijoille. Esimerkkinä mainitsen, että juuri tästä syystä Baltian maihin ei tule turvapaikanhakijoita juurikaan, ja jos joku tulee niin nämä siirtyvät pian parempia taloudellisia etuja tarjoaviin maihin kuten Saksaan.

5)      Kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneet asetetaan suljetuille alueille odottamaan maasta poistamista. Samaa sovelletaan rikoksiin syyllistyneille.

6)      Lopetetaan aikuisten turvapaikanhakijamiesten vierailut päiväkoteihin ja kouluihin.

7)      Tiukennetaan perheenyhdistämisen ehtoja.

8)      Tiukennetaan kansalaisuusehtoja pidentämällä maassaolovaatimusta kymmeneen vuoteen ja lisätään vaatimus osoittaa integroituminen suomalaiseen yhteiskuntaan.

9)      Otetaan käyttöön jo nyt lain mahdollistamat turvapaikkaoikeuden peruuttamiset, kun esimerkiksi henkilö lomailee lähtömaassaan tai voidaan todeta, että lähtömaan toisella alueella henkilö voi asua ilman välitöntä uhkaa. Eihän kukaan voi taata kenellekkään täydellistä turvallisuutta. Tämähän on tullut hyvin esille viime aikoina Suomessakin.

10)      Lopetetaan nykyisen hallituksen ja elinkeinoelämän hankkeet lisätä vähänkoulutettujen ihmisten työperäistä maahanmuuttoa. Nythän usein halpatöissä palkalla ei voi elää, vaan yhteiskunta maksaa merkittävän osan palkasta tukien muodossa.

11)      Irtaannutaan hallituksemme allekirjoittamasta GCM siirtolaissopimuksesta, jossa siirtolaisuudesta tehdään subjektiivinen oikeus.

12)      Luovutaan pääosin vieraskielisistä julkisista palveluista englanninkieltä ja joissain tilanteista lähimaiden kieliä lukuunottamatta. Nämä muunkieliset palvelut  houkuttelevat maahan ihmisiä, jotka joko eivät pysty tai halua oppia suomen kieltä.

13)      Lisätään poliisien määrää, joka on tällä hetkellä yksi Euroopan alhaisimmasta asukasta kohden. Tällä vuosituhannella vaikuttaneet hallitukset ovat sitä koko ajan vähentäneet. Lisätään myös rajavartijoiden määrää.

Edellisten lisäksi tehdään maahanmuutto helpommaksi henkilöille, jotka pisteytyksen kautta täyttävät uskottavasti suomalaiseen ja länsimaiseen kulttuuriin sitoutumisen vaatimukset ja joiden ylläpito ei tapahdu julkisilla varoilla. Huomioida koulutustaso pisteytyksessä.

Maamme kannalta olisi eduksi saada kohtuullisia määriä länsimaiseen kulttuuriin sitoutuneita hyvin koulutettuja ihmisiä kansalaisiksemme. Juuri korkean lisäarvon työpaikat luovat varallisuutta, ei niinkään laskevien palkkojen halpatyö, jota näytetään tavoitteltavan.

Kun saamme edellämainitut asiat kuntoon niin uskoakseni muodostumme vähitellen koulutetuille länsimaisen kulttuuripiirin ihmisille ja yrityksille turvasatamaksi. Samaan aikaan kun muu Länsi-Eurooppa joutuu monissa tapauksissa yhä suurempiin ongelmiin näihin maihin syntyneiden kolmannen maailman kulttuureja edustavien ongelmalähiöiden laajetessa.

Kaikki lähtee siitä, että tarvitsemme rajavalvonnan myös länsirajalle.

Katso Suomen Perustan yhteenveto maahanmuuton vaikutuksesta julkiseen talouteen.

JAA

3 KOMMENTTIA

  1. On tietysti hienoa, että Itsenäisyysmies on innovoinut. Asiahan on trumppilaisen helppo ratkaista: ei muuta kuin muuri länsirajalle ja tarvittaessa myös itärajalle. On muuten selkeä ero, miten tästä hankalasta aiheesta kirjoitetaan: Vuorio (persu)/Sarkkinen (vas.). Hanna on kansanedustaja ja Vuorio pyrkii sellaiseksi. Kilpailu on kova persuissa. Kyllä Juhan pitäisi kirjoittaa paljon jytympää tekstiä ja muistakin aiheista, jos aikoo Immosen sivuuttaa. Hanna on suvereeni tässäkin asiassa – aivan kuten monessa muussakin asiassa.

JÄTÄ VASTAUS

Kommentointi edellyttää, että JavaScriptin suoritus selaimessa on sallittu.