Tällä viikolla mediaa tiiviisti seuranneita on kuohuttanut ja näppäimistöjä sauhuttanut uutinen siitä, kuinka Helsingin kaupunginvaltuutettu Abdirahim ”Husu” Husseinin julkaisemat twiitit eivät johda poliisitutkintaan. Twiiteissään Hussein on nimittänyt kaikkia Perussuomalaisia sekä Perussuomalaisten kannattajia rasisteiksi, eikä edes ymmärrä hävetä sanomisiaan, vaan seisoo niiden takana. Järkyttävää.

Sanomattakin selvää, että etenkin Perussuomalaisten kannattajat ovat älähtäneet, kun niin sanotusti kalikka on kalahtanut. Useat mediasivustot ovat joutuneet sulkemaan kommentointimahdollisuuden ja huomauttamaan siitä, että kommentteja moderoidaan jatkuvasti, kun meno on äitynyt niin kovin ikäväksi. En tiedä ollako enemmän huvittunut vai surullinen siitä, kuinka esimerkki todistaa pointin jatkuvasti: Husun rasistisyytökset ja poliisin toimimattomuus niiden suhteen koetaan niin kertakaikkisen epäoikeudenmukaisiksi asioiksi, että mutiaista käsketään painumaan takaisin kotimaahansa tuhlaamasta verorahojamme ja raiskaamasta naisiamme. Ja jos kukaan kehtaa vihjata puolikkaalla lauseellakaan siitä faktasta, että Suomessa koetaan kaikista EU-maista eniten rasismia, urputtaa jo joku sylki roiskuen, että perkelettäkös kehtaat minun isäm_maatani mustamaalata senkin vihersuvakkihuoramatupatjapartalapsi. Tekee pahaa edes kirjoittaa moisia sanoja julkisesti, mutta vielä pahempaa tekee se, että Iltalehden kommenttiosiossa riehuvilla keski-ikäisillä ei näytä tuntuvan missään.

Päällimmäinen ihmetyksenaiheeni oikeastaan onkin se, että miksi rasisti oikeastaan syytöksenä meneekään niin hirveästi ihon alle? Sanana se ei kuitenkaan itsessään sisällä edes loukkausta. Sillähän ainoastaan todetaan, että henkilön arvomaailmassa etniset erot oikeuttavat epätasa-arvoiseen kohteluun. Kuulostaa karulta, mutta sitähän se rasismi on. Itse tietenkin haluaisin ajatella, että edeltävän kaltaiset ajatukset olisivat harvinaisia etenkin sivistysvaltiossa. Mutta en pysty pakenemaan edes omaa rasistisuuttani. On fakta ihmisolennon luonteesta, että asioita ja ilmiöitä on mukava luokitella jäsentämisen helpottamiseksi. Siksi aivomme muodostavat aivan yrittämättäkin oletuksia ja yleistyksiä ihmisryhmistä kaiken opitun perusteella. Ihmisen on kuitenkin mahdollista pyristellä tehdasasetuksiaan vastaan ja tiedostaa rasistiset ajatuksensa. Siihen pyrin itse parhaani mukaan, käsittelemään ihmisiä yksilöinä enkä median, kulttuurin ja kuulopuheiden luomina yleistyksinä.

No niin, miksi sitten rasistiksi syyttäminen hermostuttaa niin vietävästi, vaikka oikeasti sillä vain todetaan tosiasioita? Ehkäpä siksi, kun syyllisyydentunne tuntuu usein olevan se elementti, joka ajaa ihmisen puolustuskannalle. Kaikkihan sen nyt tietävät, etteivät rasistit yleisesti ottaen ole kovinkaan miellyttävää seuraa, mitä silkkaan aatteeseen tulee. Ehkäpä siis rasistiksi syytetynkin takaraivossa kolkuttaa tiedostamaton häpeä siitä, että hänet voidaan tuomita ajatuksistaan. Tähän luultavasti toimii ensiapuna sen tiedostaminen, että yllä mainitsemani mukaisesti kaikki ovat edes jonkin verran rasistisia, halusivat tai eivät. Ehkä laastarin virkaa toimittaa sekin ajatus, että kun omien ajatustensa rasistisuuden on tiedostanut ja hyväksynyt, niiden totuuspohjaa voi ruveta pienin askelin kyseenalaistamaan. Kuten kaikki suomalaisetkaan eivät ole juoppoja, ei jokainen muslimikaan kuljeksi kylillä pari naulapommia housuntaskussaan 72 neitsyttä mielessään. Hurjaa mutta totta.

Toinen mahdollinen rasisteja korventava tekijä voi olla epäoikeudenmukaisuuden kokemus: hän saa nimitellä minua rasistiksi, mutta minä en saa nimitellä häntä mutakuonoksi tai suvakkihuoraksi ilman seuraamuksia. Ehkä ensimmäisenä tulisi tiedostaa, että kyseessä eivät ole edes samantasoiset herjaukset, sikäli kun rasisti ei edelleenkään sisällä minkäänmoista loukkausta. Ja jos mielestäsi sisältää, silloin tulisi ehkä pohtia sitä, mikä aatteessa on niin pahasti pielessä, että sillä pystyy loukkaamaan.

Haluan huomauttaa, että sananvapaus ei ole edelleenkään kuollut. Sananvapaus ei myöskään tarkoita, etteikö sanoistaan joutuisi vastaamaan. Siksi minusta on ihan oikeutettua saada osakseen verbaalista runtua, jos väittää rasististen solvausten kieltämistä rasismiksi. Lisäksi huutamalla ulkonäköön ja etniseen taustaan perustuvia herjoja päin ulkomaalaistaustaista ihmistä on toisen ihmisen asettamista epätasa-arvoiseen asemaan epäreiluin perustein – ottaen huomioon, ettemme saa valita etnisyyttämme, ihonväriämme tai muita vastaavia asioita -, kun taas rasistiksi kutsuminen on sen faktan esiintuomista, että ihminen käyttäytyy muita kohtaan epäreilun ikävästi omasta vapaasta tahdostaan. Tästäkin varmasti joku saisi halutessaan aikaan muna vai kana -keskustelun, mutta mielestäni on aika selkeää, että rasistiksi ”haukkuminen” on suuressa osassa tapauksista ainoastaan yritteliästä ylöspäin lyömistä. Ja se on mielestäni jokseenkin mukavampaa kuin lyöminen alaspäin.

Jokainen ihminen on tarkoittamattaan vähän rasisti, mutta ne jotka ovat sitä tarkoituksella ja ääneen, saisivat olla sitä mielestäni vielä äänekkäämmin. Harvoin olen tavannut sellaista ihmistä, joka avoimesti myöntää olevansa rasisti. Rasistisesti käyttäytyvät ihmiset kun tuntuvat usein ottavan kyseisen sanan loukkauksena ja pakenevan sen taakse, että kun tuokin minua haukkui, niin syytäkin minun on haukkua sitä. Toisinaan näen vihersuvakkia yrityksenä loukata samaan tapaan kuin rasisti on ilmeisesti loukannut sanojaa. En tiedä, miksi minun kuuluisi loukkaantua jostain sellaisesta, mikä on avoimesti osa arvomaailmaani. Vihersuvakki on toki latautunut ilmaus, mutta silti mielestäni ainoastaan toteaa sen, että arvomaailmassani ihmisoikeudet ajavat etnonationalismin edelle. Ja toden totta olen ylpeä siitä.

Että olkaa nyt sitten jumalauta rehellisesti sitä mitä olette. Koska tähän mennessä olen törmännyt lähinnä velttoihin vikisijöihin, jotka maahantunkeutumis- ja väestönvaihdosargumenttiensa välistä väistelevät rasistin leimaa yhtä reippaasti kuin Huhtasaari näpyttää copy+paste. Tiedostakaa ajatuksenne ja seiskää niiden takana. Niin Husukin tekee – pitää päänsä sen suhteen, että jokainen Persu on hänen mielestään rasisti ja piste. Se onkin sitten keskustelu erikseen, kuinka kivaa meillä on sitten, kun jokainen rasisti ylpeänä riehuu aatteensa takana. Siinä vaiheessa taidetaan jo puhua niistä hommista, joiden äärellä valtakunnankansleri Adolf Hitler hääräili vajaa satakunta vuotta sitten.

JAA

32 KOMMENTTIA

  1. Herra pelastakoon meidät uniikkien lumihiutaleiden vaikutukselta. Yhteiskunta ei kestä tämän tason individualistista unelmahöttöä. Jokaisen kansan on parasta elää keskenään, omalla maallaan. Biologiaa vastaan meidän ei tule taistella. Se on typerä, turha ja mahdoton taistelu voitettavaksi.

    Suomalainen on parasta elää suomalaisten keskuudessa, omalla maallaan. Ruotsalaisten on parasta elää ruotsalaisten keskuudessa, omalla maallaan. Norjalainen on parasta elää norjalaisten keskuudessa, omalla maallaan. Jokainen kansa, jokainen yhteisö, voi parhaiten ollessaan riittävän homogeeninen.

    Monikulttuurinen helvetti, kuten Amerikan Yhdysvallat, on kertakaikkisen kelvoton maa muille kuin hyväosaisille, jotka voivat paeta turvamuuriensa ja vartijoidensa taakse monikulttuurisen helvetin todellisuutta. Artikkelin kirjoittajan kaltaiset uniikit lumihiutaleet, jotka katsovat maailmaa individualistisen maailmankuvansa lävitse, tulevat repimään koko läntisen maan henkisesti hajalle, mikäli heidän annetaan jatkaa sokean typeryytensä saarnaamista muille.

    Yhteisö tulee aina ennen yksilöä. Yhteisön etu on homogeeninen, harmoninen yhteisö. EI monikulttuurinen helvetti jossa kukaan ei koe solidaarisuutta tai veljeyttä toistensa kanssa. Kapitalistinen maailmanjärjestys yhdistettynä monikulttuurisuuden hulluuteen on sellainen yhdistelmä jota ei yksikään ehyt kansakunta kestä loputtomiin.

    Typeryyden tuottaminen maailmaan on lopetettava. Sen sietäminen on lopetettava. Yhteisölle tuhoisat ja haitalliset ajatusmallit on nähtävä ja tuomittava yhteisölle tuhoisina näkemyksinä. Monikulttuurisuuden tuomitseminen on yksi askel. Kapitalismin tuomitseminen toinen.

    Yhteisön on tultava ennen yksilöä. Individualistinen unelmahöttö on tappavaa myrkkyä yhteisölle harmonialle ja yhtenäisyydelle.

  2. Siinäpäs oli pitkä mutta sisällöllisesti tyhjä kommentti. Mihin muuhun kuin tunnepohjaiseen päättelyyn perustat väitteesi? On nimittäin tieteellisesti todettu totuus, että jos kansat hilluskelevat ainoastaan keskenänsä tarpeeksi pitkään, geenipoolikin pienentyy vähän surullisen kokoiseksi. Millä tavalla monikulttuurisuus estäisi solidaarisuuden kokemukset? Ei yhteisön homogeenisyys ole mikään edellytys saati tae solidaarisuudelle. Mikäli pidät monikulttuurisuutta esteenä yhteisöllisyydelle, se on juurikin rasismia puhtaimmassa muodossaan. Siitä kyllä olemme samaa mieltä, että kapitalismi on aiheuttanut ja aiheuttaa ihmiskunnalle ja maapallolle hirveästi pahaa.

  3. Pikkutytön tasolla hiihtävä Jessi tuntuu olevan tällä kertaa tavallista hiekkaisempi ja joutuu taipumaan aikamoiseen mentaaliakrobatiaan puolustaakseen Husun vihapuhetta. Me kaikki tiedämme mitä olisi oikeudessa seurannut jos joku poliitikko olisi sanonut että kaikki muslimit ovat jotain negatiivista. Niin muslimina kuin ”persuna” oleminen ovat henkilön valintoja ja siksi verrattavissa keskenään, mutta valitettavasti säännöt eivät ole kuitenkaan 2010-luvun Suomessa enää kaikille samat.

    Annan ilmaisen neuvon: jos aiot ikinä olla analyyttinen kirjoittaja niin kannattaa muistaa lähdekritiikki vaikka tulos tukisikin vahvasti omaa agendaa. Tuo tutkimus että Suomi on rasistinen maa oli aivan kummallinen, esimerkiksi väite siitä miten paljon väkivaltaa värilliset kohtaavat Suomessa kuulostaa kerta kaikkiaan oudolta, koska niistä tapauksista ei ole ikinä uutisissa.

  4. Etkö oikeasti tuon parempaa sivallusta keksi, että ajatteluni on ”pikkutyttömäistä”. Voi itku sentään. Ennemmin se kuin setämiesmäiset argumentit, joita sinun taholtasi puskee alituiseen. Sitä paitsi puhuin tässä etnisestä taustasta, en uskonnosta. Uskonnon voi valita samaten kuin poliittiset näkemyksensä, mutta etniseen taustaasi et voi vaikuttaa, katsos kun tänne synnytään vailla minkäänlaista omaa päätösvaltaa asiaan. Jos olisit lukenut tekstini ajatuksella, tietäisit tämän jo.

    Ihan tosissasiko vetoat nyt siihen, että koska jotain ei ole uutisoitu, niin sitä ei ole tapahtunut? Eikös se yleensä ole kaltaistesi heiniä juuri väittää, ettei valtamedia mitään mistään ymmärrä? Koska sinulla ei ole henkilökohtaista kokemusta siitä, että Suomessa ollaan rasistisia, ei ole millään muotoa todiste siitä, etteikö rasistista väkivaltaa tapahtuisi. Et voi puhua yhdenkään etnisesti vierasperäisen puolesta tässä asiassa. En minäkään voi, mutta uskon silti tilastoja, jotka kertovat karua tarinaa.

  5. Olen rasisti, mitä sitten Jessi? Ja olen myös ilmeisesti setämies mihin viittasit tuossa yllä. Olet varmasti fiksu mutta olet mielestäni aivopesty kun varmaan tietolähteesi ovat valtamediat ja muut ”luotettavat” tietolähteet. Tottakai siellä valtamediassa on myös luotettavia uutisia mutta myös soopaa. Miksi ilmasto jutuissa on pelkästään tämän IPCCn raportteja kun muitakin tutkijoita on olemassa? Onko IPCC ainut oikeassa oleva ennustaja? Ja asiaan, miksi ”siirtolaiset” ovat aina edelleen niitä enkeleitä ja suurin osa nuoria miehiä? Eikö just sinun kaltaisesi kaiken tietävä 22-vuotiaan naisen tulisi ajaa agendaa että myös nuoria naisia pitäisi tulla ”siirtolaisina” saman verran kuin muita? Ja kysymys: luokitteletko meidät setämiehet kansanryhmäksi vai miksi? Ja jos AH liittyy tähän jotenkin niin liittyy siihen sitten muitakin tahoja. Tutki historiaa niin saatat tajuta ketä. Ja uskot myös tilastoja omien sanojesi mukaan. Siitä ensi kerralla lisää. Hyvää päivänjatkoa Sinulle Jessi 🙂

  6. Olenhan se mieki…rasisti sitten,mutta omasta mielestäni kuitenkin realist.iJos on maahanmuuttokriittinen,isänmaallinen,ajattelee järkevästi,sanoo perusteltuja mielipiteitä,niin rasismiahan se on tietenkin viherpunakuplassa elävien mielestä.

    Emmehän me ole rakentaneet Suomea Afrikan ja Lähi-idän turvapaikkaturisteja varten jotka tulevat vain tänne loisimaan ja Kelailemaan velkarahalla samalla ,kun suomalaiset voi huonosti ja joka paikasta leikataan ja leipäjonot kasvavat vuosi vuodelta,ja valtiokin on leikannut niiden rahoitusta.Mutta kyllä turmapaikanhakijoille järjestyy heti satojen miljoonien lisätalousarvio ja asunnot ja viidet ateriat päivittäin ja tietenkin vielä kaikki muu.

    Ja kuitenkin tuo sosiaaliturva näille husuille on paljon parempi kun kantasuomalaisille. Rikollisuudella saavat vielä lisätuloja.

    Ja kuitenkin tämäkin ”rasisti” juuri Saarenkylän Lidlissä käydessäni heitti muutaman kolikon tumman ulkomaanelävän kapssäkkin joka revitytti haitariaan kaupan edessä.
    Seurasin autosta vähän aikaa,eipä ollut kuin pari lantinnakkaajaa,mutta olihan hällä aika arvokkaan näköinen Bugari.

  7. peejiitee: Hienoa, että tiedostat olevasi rasisti. Suurin osa rasisteista nimittäin ei tiedosta, mikä tekee heistä paljon rasittavampaa seuraa kuin kaltaisistasi tiedostajista. En tiedä, kuka minut olisi aivopessyt ja miksi, koska kotonani on aina saanut vapaasti ajatella kuten haluaa ja olla eri mieltä – tai sitten samaa mieltä – vanhempien kanssa. Olen saanut laadukasta koulutusta, joka on aina tähdännyt omien ajattelutaitojen kehittämiseen valmiiksi pureskeltujen ajatusten syöttämisen sijaan. Yhteiskuntaopin opettajani oli älykäs ja tiukkaa kuria pitävä nainen, jota ilman en olisi politiikasta tätäkään vähää hajulla kuin olen. Yliopistoa käy kiittäminen siitä, että siellä olen oppinut etsimään lähteitä ja arvioimaan niiden luotettavuutta. Eli kiitos kysymästä, elämässäni käytän suurimmaksi osaksi kaikkia muita lähteitä paitsi suurimpien mediatalojen uutisartikkeleita. Nekin ovat varsin luotettavia etenkin silloin, kun uutisointi pohjautuu valmiisiin ja vertaisarvioituihin tutkimuksiin.

    IPCC tutkii ilmastonmuutosta samasta syystä kuin esimerkiksi THL tutkii tartuntatauteja: se on suuri yksikkö, joka on erikoistunut tietyn alan tutkimuksen tuottamiseen. Voihan tartuntatautejakin tutkia muukin taho kuin THL, mutta sattuneesta syystä THL on usein oman alansa tutkimuksen suhteen se luotetuin. Samaa logiikkaa voitaneen soveltaa myös IPCC:hen.

    Ehdottomasti haluan myös naiset ja lapset pois sodan jaloista. Teenkin jatkuvasti parhaani sen eteen, esimerkiksi lahjoittamalla hyväntekeväisyyteen, että naisten asemaa saadaan parannettua Lähi-Idässä ja kehitysmaissa siten, ettei heidän taakkansa ole olla silkkoja lapsista huolehtijoita ja miehen taloudellisen tuen varassa eläjiä. Ja mitä tulee setämiehiin, tuskin olette kansanryhmä, kun setämieheys on niin kovin häilyvä konsepti. Päivänjatkot sinullekin!

    ELite: Surkuhupaisaa, kuinka ”sanon perusteltuja mielipiteitä” ja ”olen realisti” mahtuvat edes samaan kommenttiin toteamuksen ”husuilla on parempi sosiaaliturva kuin kantasuomalaisilla” kanssa.

  8. Todella surkuhupaisaa Jessi ettet ole lainkaan perillä maahanmuton kustannuksista,lieveilmiöistä,ym.vaan elät siinä mainitsemassani kuplassa.
    Vahteran laskelmien mukaan maahanmuuton kustannukset ovat 3,2 miljardia,ja kasvavat koko ajan.
    Pauli on tehnyt hyvän työn. Miksi autamme mamuja, kun omat vanhukset ovat hunningolla. Nimenomaan ne, jotka ovat rakentaneet tämän maan. OECDn mukaan mamu saa 4,4 kertaa enemmän avustuksia kuin kantasuomalainen. Mamuille on kaikki ilmaista, asunto kaupungin keskustassa,lautasantenni,että saa katsoa al-jatseeraa,kännykät,että saa soitella kotomaahan. täysylöspito, vaatteet,ilmainen terveydenhoito,hammashoito ym,ym. Ja kuka maksaa viulut, no kantikset tietenkin veroina, eihän noi ole tuoneet senttiäkään maahan, mutta vaatia osaavat. Ja toi 3,2 on alakanttiin.

    Eräällä työpaikan siivoojalla on mies myyjänä täällä eräässä kodinkoneliikkeessä ja lähes viikottain sieltä haetaan jotain,ja tietenkin kalleinta maahantunkeutujille Kelan/sossun maksusitoutumisella.

    On tehty niin kannattavaksi se ”pakolaisuus”, että kannattaa tulla kaukaakin, vaikka kalliimmalla kyydillä Suomeen ohi kehnompaa etua tarjoavien maiden. Ja kun turvapaikka on saatu, ei kannata missään nimessä töihin mennä, sosiaalietuudet ovat reippaasti paremmat kuin kielitaidottoman/huonokielisen kouluttamattoman duunarin matala palkka. Tämä on selvästi kovin monella tiedossa. Tulokset näkyvät.

    Suomessa lorvii 7000 kielteisen turvapaikkapäätöksen saanutta,ja kaikki he ovat potentiaalisia terroristeja.
    Suomessa on vetovoimaa. Ei huolta asumisesta, ruuasta, rahoista, työpaikatkin etsitään viranomaistoimin, ei itse tarvitse. Työt voi lopettaa uudestaan ja uudestaan, ”ne” etsii kyllä uuden. Samaan aikaan sadat tuhannet suomalaiset etsivät aktiivimallilla työtä. Tasan ei käy palvelut tarjottimella.

    ELI MAAHANMUUTTAJA KULUTTAA SOSIAALITURVAA 4,4 KERTAA ENEMMÄN KUIN KANTASUOMALAINEN.

    -etpä kuitenkaan maininnut matujen rikollisuudesta,siihenkin löytyy selvät taulukot.
    -tätäkö halajat meillekkin?
    -https://mvlehti.net/2019/07/05/ruotsin-suojelupoliisin-paallikko-tottukaa-ammuskeluun/
    -https://mvlehti.net/2019/07/07/ruotsi-sodassa-jarisyttava-uutiskooste-tilanteesta-kesa-heinakuussa-2019-pt-media/

  9. Ei se minustakaan ole kivaa, että pakolaisuus maksaa meille hirveitä määriä rahaa. Jos saisin valita, kukaan tässä maailmassa ei joutuisi olemaan paossa omasta kotimaastaan. Tilanne nyt sattuu olemaan tämä, ja siihen on tyytyminen. Eikä se varmasti paremmaksi muutu sillä, että tilanteen aiheuttama ahdistus puretaan niihin, jotka siihen vähiten ovat syyllisiä, eli itse pakolaisiin. Maahanmuuttaja ei automaattisesti saa 4,4 kertaa enemmän avustuksia kuin suomalainen, vaan lukema johtuu siitä, että tullessaan kotimaastaan tyhjän päälle maahanmuuttaja joutuu pakon edessä ja pärjätäkseen käyttämään kaikkia mahdollisia saatavilla olevia resursseja. Keskimääräinen suomalainen ei käytä yhtä paljon sosiaalitukia, koska valtaosa työikäisistä ihmisistä täällä toden totta käy töissä. Jos pystyt todentamaan minulle noin sadan lomakkeen kokoisen otoksen Kelan tai sosiaalitoimiston päätöksistä, joissa maahanmuuttajalle annetaan ilmaiseksi vaatteet, kännykkä, asunto, televisio, lautasantenni ynnä muuta luettelemaasi, niin uskon. Muutoin en.

    Ilmeisesti peräänkuulutat sellaista politiikkaa, että suomalainen ansaitsee sosiaalietuudet olemalla suomalainen, mutta muualta tulevalle ei voida sallia samanlaisia etuuksia etnisistä ja kansallisista syistä. Rahaahan siinä säästyisi epäilemättä, mutta toivon todella, että tuon kaltaista rasismiin pohjautuvaa politiikkaa ei tulla kuunaan näkemään. Monenko turvapaikanhakijan uskot kouluttautuvan siinä tapauksessa, jos he eivät olisi oikeutettuja opintotukeen saati muuhun vastaavaan? Sillonko täällä vasta rötösteltäisiinkin.

    Älä edes kuvittele, että saavutat argumenteillesi minkäänlaista tukea antamalla MV-lehden uutisia lähteeksi. Sama kun minä yrittäisin todistella pointtejani käyttämällä lähteenä jotain Kommunistista manifestia. Tekee väitteen uskottavaksi, eikö?

  10. Okei, ei tietenkään ketään aivopestä, ”sori”. Koti hommaan en ota kantaa mutta että yhteiskuntaopin opettaja? Onko yliopisto opettanut sinulle sanaa suora live lähetys vai miksi sitä halutaankaan kutsua. Lähteen luotettavuudesta kertoo esim mielenosoituksissa vain suora live, ainut luotettava keino. Uutisoinnin pohjautuminen valmiisiin jne on täytty roskaa koska aina jätetään jotain kertomatta tai asioissa ”tutkitaan” sen ehdoilla kuka rahoittaa…ei tietenkään koske kaikkia tutkimuksia. THL vertaus ei sovi mitenkään tähän IPCC hommaan ,anteeksi vain. Logiikkaa on soveltaa muiden vastaavien jotka ovat samalla tieteen alalla kuin IPCC. Mutta tajusin mitä ajoit. Lahjoitat hyväntekeväisyyteen, hieno homma kun saat rahalla ehkä itselle hyvän mielen? Olisitko valmis lähtemään paikan päälle Lähi-Itään auttamaan. Tosiasia on ettei heitä pystytä auttamaan millään tavalla ellei he itse joudu tekemään töitä sen eteen ja kehittymään… Sitähän on tehty jo vuosikymmeniä, tämänkin tiedon löydät itse. Varmaan osaat etsiä itse tiedot kuin paljon korruptiota ynnä muuta vastaavaa näihin liittyy. Setämies vai turvapaikanhakija jolla ei mitään todisteita mistä maasta ja minkä ikäinen. Kumpi on sinulle tärkeämpi?

  11. Minulla ei ole harmainta aavistustakaan, millaista poliittista kantaa mahtoi yhteiskuntaopin opettajani edustaa. Hän ei tuonut sitä esille, ja hyvä niin. Ysiluokalla leikkivaaleissa äänestyksen voitti Timo Soini. Opettaja ei sen kummemmin asiaa kommentoinut, sillä demokratia oli puhunut. Itse äänestin Paavo Arhinmäkeä.

    Hyvin rakennetun uutisen tietää siitä, että sen kautta pääsee helposti käsiksi alkuperäiseen tutkimukseen. Itse tutkimuksen luotettavuutta on helppo arvioida muun muassa tarkastelemalla tutkimuksen toteuttanutta tahoa, tutkimuksen rahoittajaa, tutkimusotoksen suuruutta, käytettyjä metodeja, taulukointien asteikkoja, tutkimuksen aukkoja sekä sen itsensä esittämiä parannusehdotuksia. Laadukas tutkimus nääs itse tuntee omat heikkoutensa ja varoittaa niistä. Laadukas tutkimus on myös toistettavissa, jolloin sen tulokseen voidaan melko varmasti luottaa. Itse luen tutkimuksia – sekä kansainvälisiä että kotimaisia – viikoittain, koska tohtorikoulutuksesta kiinnostuneena haluan pitää itseni ajan hermolla tieteellisen keskustelun suhteen, mutta sen lisäksi olen muuten vain kiinnostunut eri tieteenalojen uusista löydöksistä. Jostakin kumman syystä minulla on olo, että tieteeseen luottavat kaikista vähiten ne, joilla ei ole harmainta aavistustakaan sen toimintatavoista. Ymmärrettävää mutta valitettavaa.

    Tiedän kyllä senkin, että valitettavan suuri osa suurten hyväntekeväisyysjärjestöjen rahoista sukeltaa toimitusjohtajien taskuun. Siksipä olisikin parasta mennä itse paikan päälle apukäsiksi. Ihan rehellisesti minusta ei ole siihen, mutta olen iloinen, että joistakin on. Annan kaiken arvostukseni heille, jotka tekevät kenttätyötä sota-alueilla ja kehitysmaissa. Itse olen valitettavasti siistin sisätyön ihminen. Siksipä juuri teenkin sen minkä voin täältä käsin, eli lahjoitan hyväntekeväisyyskohteisiin ja pauhaan internetissä. Parempi tämäkin on kuin ei mitään.

    Miksi täytyisi edes asetella vastakkain setämies ja turvapaikanhakija? Molemmilla on yhtäläinen ihmisarvo ja mielestäni molemmat ansaitsevat kaikkea hyvää elämäänsä. Jos minä saisin päättää, kummankaan onnellisuus ei tapahtuisi kummankaan kustannuksella. Maailma ei kuitenkaan toimi niin, ja se on harmi.

  12. Tiesin kyllä tuon,että tarttuisit MV-lehteen,niin minäkin olisin varmaan tehnyt vastaavassa tilanteessa.
    Asiahan on kuitenkin niin kuin siinä lehdessä lukee sillä meillähän lehdistö ja valtamedia ei näitä asioita juurikaan uutisoi,ainoastaan maahanmuuton ihanuudesta.
    Ja mitenhän juuri tulleilla maahanmuuttajilla on kalliit kaupunkiasunnot,ajokortit,uudehkot autot…kaikki? Tuskinpa he olivatkaan avun tarpeessa,kun tuohta on enemmän kuin ikänsä töitä tehneellä suomalaisella.

    Ja nuo sosiaalitoimistojen/Kelan asiat ovat hyshys asioita,niistä ei huudella ja ne salataan,mutta kyllä kansa tietää.
    -netistä löytyi vain tämä.Vanha Lieksan paperi,jonka sossuluopiotkin ovat pilanneet yltiöpäisellä matujen hyysäyksellä.
    Mutta pidä sinä vain kantasi.Johonkinhan on uskottava niin kauan kunnes silmät aukeaa.

  13. Luuletko, että aion pitää Junes Lokan blogia yhtään validimpana lähteenä kuin MV-lehteä? Tältä suunnalta ei heru tippaakaan luottamusta sellaisille lähteille, joiden tehtävä on esittää maahanmuuttajat huonossa valossa. Kenenkään suunnalta ei pitäisi herua.

    Miksi vastakkaista mielipidettä täytyy väkisin pitää jonain silmien ummistamisena ja jääräpäisenä typeryytenä? Toivoisin minäkin, että sinunkin ajatuksiisi eksyisi hiukan suvaitsevaa lempeyttä, mutta se taitaa olla liikaa toivottu ikäiseltäsi ihmiseltä. Jostain syystä oletan, ettet taida olla 90-luvulla syntynyt kuten minä. Ei tässä maailmassa ole yksiä ainoita totuuksia, etenkään mitä politiikkaan tulee. Jos olisi, meillä olisi ainoastaan yksi puolue, ja kaikki olisivat tyytyväisiä siihen. En aio elää kiistäen maahanmuuton tuomia ongelmia, koska faktuaalisesti niitä on. Mutta en silti pidä ongelmien ratkaisuna sitä, että rangaistaan ja vihataan niitä ihmisiä, jotka ovat yhtä arvokkaita kuin me kaikki muutkin. Heilläkin on unelmia, tavoitteita ja pelkoja kuten suomalaisillakin. Voin tuomita seksuaalirikokset ja terrorismin mutta silti samaan aikaan kohdella tasa-arvoisesti maastaan paennutta ihmistä. Katsos kun ihminen ei ole kone, jossa on ainoastaan yksi mustavalkoinen on-off-nappula.

  14. Jessi, olet aidosti laaja-alainen ajattelija ja lahjakas kirjoittaja. Älä koskaan anna henkisessä pimeydessä vaeltelevien mörköjen lannistaa itseäsi!

  15. Jessi.Olet toivoton tapaus,oikea moraaliposeeraja.Et halua nähdä ja ummistat silmäsi kaikelta maahanmuuttoon sisältyviltä ongelmilta etkä reagoi niihin ja jotka ovat kyllä kaikkien tiedossa.

    Eikö sinua yhtään kaivellut nämä Oulun matujen tekemät lapseensekaantumiset,vai pidätkö niitä ihan luonnollisina asioina koska ne kuuluvat matujen kulttuuriin? Varmaankin haluat völjätä ISIS-vaimotkin tänne terrorisoimaan ja elätettäviksi.

    Ruotsi on jo sisällissodan kaltaisessa tilassa, joka ei voi kuin pahentua. Se ei tietenkään johdu mistään, eihän! Rutsalaisia on enää 2/3 osaa väestöstä,Ruotsi on menetetty maa.
    Olet vielä niin nuori TYTTÖ,että tulet näkemään mihin kaikki tämä maahanmuutto ja sen lieveilmiöt tulevat Suomessakin johtamaan.

    Ja Arhinmäen/Anderssonnin porukoille oli ”tilaus” joskus 70-luvulla,nyt he toimivat pitkälti suomalaisuutta ja suomalaisia vastaan.
    Ja minulla kyllä on laaja ja lämmin sydän.Hyväksyn kyllä työperäisen maahanmuuton,avioliiton kautta tulleet,kiintiöpakolaiset jne jotka hyödyttävät suomalaisia ja maksavat veronsa eivätkä rasita kansantaloutta,kuten nämä afrikan ja lähi-idän partalapset jotka ovat ainoastaan elintasopakolaisia,ja jotka eivät työllisty,ja joihin pumpataan miljardeja velkarahaa vuosittain.

    Ja lapseni ovat syntyneet 90 ja 95,.Itse olen sitä Unkarin kansannousun ikäluokkaa,kun veljeskansa halusi irtautua tuosta syövästä,eli kommunismin ikeestä.
    -Ja kyllähän kuitenkin kapitalismi on aina joutunut korjaamaan kommunismin rauniot,ja vieläpä elättämään kommunistit.
    https://www.youtube.com/watch?v=0NayL_hf3nE&app=desktop

  16. Aikuiseksi ihmiseksi olet yllättävän huono ymmärtämään lukemaasi. Juurihan sanoin, että minun suunnaltani ei heru tipan tippaa sääliä tahi ymmärrystä ihmisille, jotka raiskaavat, tappavat ja tuhoavat suunnitelmallisesti. Jos on olemassa helvetti, toivon heidän paikkansa olevan siellä. Isis-vaimotkin saavat pysyä siellä mihin ovat omasta tahdostaan lähteneetkin. Tästä kaikesta huolimatta voin silti olla sitä mieltä, että auttaa täytyy silloin, kun apua tarvitaan.

    Vaikka joskus vanhoilla päivilläni tilanne olisikin se, että maahanmuuton vuoksi kaikki on kuralla, ei siinä kohtaa auttaisi enää jossitella, että voi kun en nuorena osannutkaan olla rasisti, kuten vanhat sedät neuvoivat. Toimin nyt parhaan tietoni mukaisesti, ja niin toimin vastakin. Saatko siitä jotain riemua, että tulevaisuudessa saattaa olla tilanne, jossa kadun nuoruuden mielipiteitäni? Pettymykseksesi joudun sanomaan, että tuskinpa enää edes olet täällä maapallon varoja kuluttamassa siinä vaiheessa, kun voisi olla aiheellista lällätellä. On silkkaa rasistista jääräpäisyyttä väittää kaikkia turvapaikanhakijoita vaarallisiksi ja siten toivoa heidän karkotustaan täältä. Ei perustu mihinkään olemassaoleviin tilastoihin, että kaikki turvapaikanhakijat ovat pelkästään haitaksi, ja tiedät sen itsekin. Perusteltua argumentaatiota siedän – perusteetontakin melko pitkään -, mutta väkinäistä suunsoittoa en. Kuuntelen seiskaluokkalaisen pojankossinkin haistattelua mieluummin kuin uppiniskaista rasististen väitteiden puolustelua kommenttitolkulla. Sinulla ei ole ollut mitään uutta sanottavaa keskusteluun varmaankaan viimeiseen viiteentoista kommenttiin kattaen kaikki edellisetkin julkaisuni, joten yhtä hyvin voisit puhua siansaksaa ovenkahvalle. Jatkossa moderoin pois kaikki kommentit, joissa puhutaan maahanmuuttajista/turvapaikanhakijoista partalapsina, maahantunkeutujina tai kera muiden selkeästi herjaavin sananmuodoin. Kukaan täällä ei myöskään tarvitse argumentaationsa tueksi tytöttelyä tai muuta alentavaa soopaa, jonka tarkoitus olisi ilmeisesti saada pohja pois perusteluiltani ja/tai kohentaa kommentoijan omaa asemaa. Rokan Antti tuumasi asemasodan aikana, että pohja se on miunkii vakassain, ja näin on asian laita täälläkin.

  17. Luin kyllä kommenttisi ja ymmärsin lukemani,mutta kertaus on opintojen äiti.Löytyihän se kiukkuinenkin puoli Jessity…. anteeksi…taidankin ruveta puhumaan siansaksaa ovenkahvalle.Varmaankin eukko tilaa puupääauton ja valkotakkiset miehet hakemaan tuonne Muurolan lataamoon,kun kattoo ,että rasistireppana on seonnut lopullisesti.Siellähän sitä on sitten kyllä aikaa kirjoitella erinäisille palstoille esim. monikulttuurisesta ihanuudesta.

  18. Mitä sinulla on vanhoja setiä vastaan. Ne sedät ovat raataneet selkä kipeänä jotta saataisiin Suomeen hyvinvointia ja koulutusta kansalle. Tässä on kiitos. Vihervasemmistolaista propagandaa levittäviä yliopistoja, syli avoinna ulkomaalaisia ihannoivia opiskelijoita jotka häpeävät suomalaisuutta. Isänmaallisuus ja huoli Suomesta on heidän mielestään rasismia. Seditteletkö vain sen vuoksi että haluat kertoa että vanhemmat miehet ovat oppimattomia ja tyhmiä, joiden mielipiteillä ei ole mielestäsi mitään arvoa.

  19. No heipähei kaikille.Niinhän siinä kävi kuten epäilinkin,että valkotakkiset tulevat ja vievät mennessään tänne Synkkälään.Ei olisi pitänyt höpötellä ovenkahvalle.Ensiksi nuo ryökäleet pistivät piikkiä perskannikkaan ja mättivät kitusiin kourallisen veikeän värisiä pillereitä.Onneksi sain räittyä niistä suurimman osan pois.

    Pääsin livahtamaan hoitsun koneelle,kun hän on kallonkutistajan kanssa aamukierrolla,ja oma läppäri jäi lähtöhässäkässä kotiini,niin en jouda kovin kauan raatailemaan.Porukkahan(potilaat) ovat täällä aivan kivoja välittömiä ihmisiä joiden keskustelut ja mielipiteet erinäisistä asioista ovat paljon järkevämpiä kuin ns.normaali-ihmisillä.

    Taidankin jäädä tänne valtion täysihoitoon vähän pitemmäksi aikaa,kaikki täällä on valmiina ja kannetaan eteen kuten maahanmuuttajille,paitsi rahaa ne ei anna,kun olen kantasuomalainen,että pääsisi välillä tuonne Nätti-Jussiin ohrapirtelölle.
    Eikä pidä provisoitua jos provisoidaan sanoi jatkosodan kaukopartiomies Mauno Koivisto,joka olisi pitänyt haastaa valtakunnanoikeuteen 14 500 yrittäjän itsemurhasta 90-luvun laman aiheuttamisesta.

    https://www.youtube.com/watch?v=MVmonEn-MZk

  20. Tero Tuhluri: Ei minulla suinkaan lähtökohtaisesti ole mitään setäikäisiä ihmisiä vastaan. Suurin osa heistä onneksi osaa käytöstavat ja pystyy keskustelemaan normaalisti ilman vastapuolen solvaamista tai argumentaation menemistä asiattomuuksiin. Sen sijaan ne sellaiset sedät, joilta edellä mainitut asiat eivät onnistu – ja joita palstat tuntuvat olevan pullollaan – eivät ole ansainneet kunnioitustani. Olen joka kerta perustellut mielipiteeni lähtein ja käyttänyt perusteluihini aikaa, ja sitten kun se ei palstasedälle käy, niin perustellun vasta-argumentoinnin sijasta tullaan etuoikeuttamaan rasistinen mylvintä sillä, että kun ethän sinä tyttönen vielä maailmasta mitään ymmärrä. Kiittääkö pitäisi? Minulta ei heru yhden ainoaa kiitosta naisvihamielisille ja rasistisille ukoille, jotka jostain syystä elävät siinä luulossa, että ikä tekee mielipiteistä automaattisesti oikeita.

    Perustele lähteiden kanssa, kuinka yliopistot levittävät vihervasemmistolaista propagandaa. En tiedä oletko koskaan ihmetellyt sitä, miksi suuri(?) osa yliopiston tohtoriskansasta vaikuttaisi kannattavan vihreitä arvoja. Ikään kuin olisi niin, että korkea koulutus korreloi sen kanssa, että yhteiskuntaa pystytään ymmärtämään liberaalien ja humaanien arvojen kautta. Perussuomalaisten kannattajista alle 30 prosentilla on korkeakoulutus, ja se on pienin korkeakoulutettujen prosentti minkään puolueen kannattajissa. Tästähän voisi jo ehkä päätellä jotain.

    En minä ainakaan häpeä suomalaisuutta vaan rakastan sitä. Kielemme ja kirjallisuutemme ovat ihania asioita, ja vaikka vilukissana talvi onkin inhokkini, arvostan myös monipuolista ja puhdasta luontoamme. Tästä huolimatta voin olla myös sitä mieltä, että hädänalaisia on autettava ja heille on annettava eväät sopeutua eloon täällä. En oikein käsitä, miksi näissä asioissa pitäisi valita vain toinen joko-tai-tyylillä.

    Totta kai setienkin mielipiteillä on arvoa. Mutta jos mielipide pohjautuu silkkaan mututuntumaan ja perustelemaan ei pysty halventamatta vastapuolta tai maahanmuuttajia tai nostamatta itseään jalustalle, en aio sellaiselle ”keskustelulle” antaa valtaa.

  21. Näinhän se on, Presidentiltä hyvä puhe

    Lainaukset seuraavasta:

    Puheet, 3.2.2016
    Tasavallan presidentti Sauli Niinistön puhe valtiopäivien avajaisissa 3.2.2016

    ”Maahanmuuttovirta Eurooppaan, myös Suomen osalta, on paljolti kansainvaellusta, siis muuta kuin välitöntä hätää pakenevaa. ”

    ”Tulen nyt lähemmäs keskeistä kysymystä. On tehty kansainvälisiä sopimuksia, EU-direktiivejä ja kansallisia lakeja, ja on ajateltu kauniisti ja oikein – että kaikkia hädässä olevia autetaan.

    Käytännössä se toteutuu niin, että jokainen, joka osaa sanoa sanan ”asylum”, turvapaikka, pääsee sisään Eurooppaan ja Suomeen, sana tuottaa tavallaan subjektiivisen oikeuden ylittää raja. Vailla mitään oikeaa perustettakin saa täyden, vuosiakin kestävän tutkinnan, ja pystyy sen jälkeen välttämään pakkotoimia, elleivät turvapaikan edellytykset täytykään, ja siis jäämään sinne, minne väärin perustein tuli.

    Sitten itse dilemmaan, joka liittyy syvästi arvomaailmaamme.

    Eurooppa ei pitkään enää kestä hallitsematonta kansainvaellusta. Sietorajan ylittyminen romahduttaa arvojärjestelmäämme. Käy niin, että pyrkimys hyvään tuottaa kaikille pahaa.”

    On väläytelty myös kansainvälisten pakolaissopimusten muuttamista. Se tie on hidas ja tuskin tuottaa ratkaisua akuuttiin tilanteeseen.

    Kansainväliset säännökset ovat syntyneet ja niiden tulkinta on kehittynyt aivan toisenlaisissa olosuhteissa. Olen varma, että jos kansainvälisiä ja niihin perustuvia kansallisia säädöksiä tehtäisiin vasta nyt, niiden sisältö olisi olennaisesti tiukempi, mutta ne silti pitäisivät kiinni ihmisoikeuksista ja auttaisivat hädässä olevia.

    ”Ei siis ole hyviä vaihtoehtoja. Joudumme pohtimaan, suojellaanko eurooppalaisia arvoja ja ihmisiä ja todella hädässä olevia, vai suojataanko ahtaan tarkasti kansainvälisiä velvoitteita muista seuraamuksista välittämättä.”

    ”Me emme voi nyt auttaa niitä, jotka hakevat parempaa tai tuntevat olonsa tai tulevaisuutensa kotimaassa vaikeaksi.”

    ”Jossain vaiheessa jonkun on tunnustettava, että emme kykene, juuri tässä ja nyt, täyttämään kaikkia kansainvälisten sopimusten velvoitteita. Siitähän noissa kansallisissa ehdotuksissa on enimmäkseen kyse.”

    ”Parasta on tunnustaa tosiasiat, ja parasta, että tunnustuksen antaa EU ja ryhtyy yhteisen rajavalvonnan, muuttoliikkeen hidastuttamisen ja nopeutettujen käännytysten tielle ja sitä kautta raivaa turvan tilaa pahimmassa hädässä oleville.”

    ”Arvoisa puhemies, hyvät Suomen kansan edustajat,

    Teiltä odotetaan ja vaaditaan nyt paljon. Turvallisuutta pitää vahvistaa, maahanmuutto on ongelma, talous ahdistaa; ja mitä muuta vielä voi tulla. ”

    http://www.tpk.fi/public/default.aspx?contentid=341374&nodeid=44809&contentlan=1&culture=fi-FI

    Myös UNCHR on ilmoittanut että vain 2.6% välimeren yli tulleista turvapaikanhakijoista ovat todellisia pakolaisia, loput ovat parempaa elintasoa hakemassa. http://www.dailymail.co.uk/news/article-4661866/UN-says-migrants-crossing-Libya-NOT-refugees.html

    Tuolta löytyy mielenkiintoisia asioita http://www.unhcr.org/media-centre.html

    Mitäs suvaitsevaisto tähän??

  22. ” Perussuomalaisten kannattajista alle 30 prosentilla on korkeakoulutus, ja se on pienin korkeakoulutettujen prosentti minkään puolueen kannattajissa. Tästähän voisi jo ehkä päätellä jotain.”

    Eli päättelitkö,että Perussuomalaisten kannattajat ovat sitä tyhmempää lajia ja ehkäpä vielä rasisteja.
    PS on työväenpuolue,jota SDP ei enää ole.PS,ssä on työntekijäammatteihin pohjautuvia kannattajia 50%
    PS on normaalituloisten puolue.
    PS sijoittuu tutkimuksen mukaan poliittisella kentällä hitusen vasemmalle.
    PS puhuu ihmisten kieltä,eikä muiden puolueiden tapaan poliittista jargonia.

    Ja mistähän nämä ”tyhmät” ihmiset ovat PS,ään tulleet?…….niinpä tietenkin muista puolueista kuten vihreistä ja vasemmistoliitosta kyllästyttyään näiden puolueiden toimintaan.

    Ja korkeakoulutuksella ei voi perustella ihmisten viisautta ja sivistystä,sillä olen olen mönessa mukana ja nähnyt mitä isompi johtaja ja koulutus,sen suurempi sika.

    Ja kaikkihan tietävät yliopistojen vihervasuriagendan,se ei sen kummempia todisteita kaipaa.

    Mutta nyt kuuluu hoitsun askelia,täytyy lop

  23. Hoitsu pahus yllätti minut koneeltaan ja oli tosi vihainen,että olin siellä käymässä,vaarantaa kuulemma potilastiedot,lääkitykset,ym..Nyt se meni iltakierrolle jakamaan lääkityksiä,niin on taas vähän aikaa kirjoitella.Panevat minut kuulemma huomenna pois…terveen miehen,eivät rupea minua ”hoitamaan”.No pääsempä taas mamman viereen pötköttämään,ja kirjoittelemaan kommentteja vähän joka puolelle,pitää aamusta soittaa mammalle ,että hakee ”hullun” pois.Mutta tulipahan tämäkin nähtyä.

    Mutta missä on JESSI?……veikkaampa,että plokisti on mennyt Prideilemaan,normaalisti hän päivystää plokinsa äärellä.Minulle on aivan yhdentekevää,jos homot ja lespot saavat toisten kanssa onnensa,niin se heille suotakoon,minulta se ei ole pois,mutta sitä en suvaitse,että epänormaalista haluaa vihervasemmisto tehdä normaalia enkä sen yltiöpäisestä tuputtamisesta valtaväestölle.

    Oikeastaan hyvä,että saan olla täällä vielä yhden yön,ja nukkua rauhallisesti.Kotopuolessa Sime-Rock mylvii pitkälle yöhön,että oikein ärsyttää…no olishan siellä ollut Anna Puu joka jäi tällä kertaa kuulematta,kuuluu kyllä hyvin kilometrien päähän.

    Olishan tuota paljonkin asiaa mielen päällä,mutta kunnes kotoudun alan taas kirjoittelemaan kunnolla,nyt täytyy alkaa lopettelemaan ettei kärähdä koneelta toista kertaa.Hyvää Ötyä.

  24. timotee: kiitos kommentista ja linkeistä, katson ne läpi hiukan paremmalla ajalla. Onhan se toki totta, että jokaisen maan taloudellinen kantokyky tulee jossain kohtaa vastaan. En minäkään kannata aivan hallitsematonta maahanmuuttoa, en oikeastaan tiedä ketään, joka kannattaisi. Mutta sitä mieltä olen kyllä, että turha märistä siinä kohtaa, kun paskat ovat jo niin sanotusti housussa. Ei nykyisten täällä elävien pakolaisten määrä vihaamalla vähene. Eikä viha mielestäni ole avain siihenkään, kuinka maahanmuuttoa saadaan järkevästi rajoitettua.

    ELite: ihailtavan pitkälle olet jaksanut vitsin viedä. Kiitos kysymästä, en ole Prideissä vaan kotona, mutta ajoittainen hiljaiseloni selittyy sillä, että käyn töissä kuten useat aikuiset ihmiset käyvät. En nyt jaksa levittää tätä keskustelua koskemaan jo seksuaalivähemmistöjäkin, niin siihen sanon vain, että aivan sama. Nyt menen sohvalle syömään karkkia, onhan sentään lauantai-ilta.

  25. Hyvä Jessi

    Ei tarvitse olla rasisti vaan realisti…….. ”Vaikka joskus vanhoilla päivilläni tilanne olisikin se, että maahanmuuton vuoksi kaikki on kuralla, ei siinä kohtaa auttaisi enää jossitella, että voi kun en nuorena osannutkaan olla rasisti, kuten vanhat sedät neuvoivat.

    Ruotsi kuralla milloin suomi???

    Ruotsissa alkoi katumusharjoitusten aika – avoin maahanmuuttolinja oli virhe, sanoo kokoomus nyt

    https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005004282.html

    Refugees Will Cost Sweden $18.6 Billion This Year—9.3x Over-Budget

    https://nationaleconomicseditorial.com/2017/02/10/sweden-migrant-crime-cost/

    Komisarion mitta tuli täyteen Ruotsissa – maahanmuuttajien rikoksista kirjoittaneen veteraanipoliisin avautumista kommentoidaan jo pääministeritasolla
    https://www.suomenuutiset.fi/poliisin-mitta-tuli-tayteen-ruotsissa/

    https://www.valuewalk.com/2018/01/sweden-deploy-army-no-go-zones/

    Jne…………

    Ruotsi on rikas maa jonka talous on vahva. Siitä huolimatta eivät ole pystyneet ehkäisemään turvapaikanhakijoista aiheutuvia ongelmia.

    ”Toivottavasti keskustelu Ruotsin sisäisestä turvallisuudesta herättää viimeinkin meilläkin todellista kiinnostusta tähän aihepiiriin, koska meillä on vielä mahdollisuuksia ennalta estää monia asioita, jotka Ruotsissa laiminlyötiin, mutta hiekka tiimalasissa vähenee.”

    https://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/240460-ex-poliisiylijohtaja-ruotsin-jengivakivallasta-maahanmuuttoa-ei-selvasti-ole

    Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomessa – varoittava esimerkki Ruotsista

    https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/149297-poliisin-tutkijat-maahanmuuton-riskeja-vahatelty-suomessa-varoittava-esimerkki

    ”Katsotaanpa millainen tilanne on Ruotsissa. Siellähän tilanteen pitäisi olla ihanteellinen.

    Sydsvenskanin tämän aamuinen juttu kertoo miten useat, varsinkin skoonelaiset kunnat ovat romahtamispisteessä suuren tulijamäärän takia. Invaasio on ajanut sosiaalitoimen, peruskoulun, koululaitoksen ja asuntopuolen täyden kriisin partaalle, johon ei odoteta enää kunnon lähitulevaisuuden ratkaisuja. Lisäksi kriisi koskee lapsi- ja nuorisopsykiatriaa sekä hammasterveydenhuoltoa.”

    ”Useissa kunnissa kerrotaan “perheen sisäisen” kunniaväkivallan lisääntyneen siinä määrin, että se aiheuttaa suuria ongelmia toisaalta ongelman hoitoon ei ole mitään toimintatapaa.”

    https://www.kansalainen.fi/yle-maahanmuutto-ei-lisaa-kustannuksia-sydsvenskan-useat-ruotsin-kunnat-romahduspisteessa-maahanmuuton-takia/

    Niimpä niin, edes AAA luokitukset eivät estä ongelmia, ei vaikka maahanmuuttoon Ruotsi satsaa vuosittain miljarditolkulla rahaa. Sillä on maahanmuuttoa ja ”maahanmuuttoa”

    Kansallismielisyydestä

    ”Jossa yhteisvastuu ja solidaarisuus perustuvat yhteisiin arvoihin, normeihin ja yhteiseen identiteettiin.

    Suomellakin on muutamia onnistuneita integroimisprojekteja. Maahan tsaarinvallan ajalla muuttaneet tataarit ja vallankumousta paenneet venäläiset integroituivat viimeistään silloin, kun he osallistuivat Suomen puolustussotiin Venäjää vastaan

    Ero nyky-Euroopan muslimimaahanmuuttajien tilanteeseen ei voisi olla suurempi. Euroopassa on nopeasti kasvava vähemmistö, joka suhtautuu torjuvasti ja usein jopa vihamielisesti asuinmaihinsa. Euroopan valtiot ovat kykenemättömiä integroimaan ko. vähemmistöä. Sen sijaan, että vähemmistöltä vaadittaisiin lojaliteettia, eurooppalaiset vasemmistolaiset puhuvat siitä, miten kantaväestö suhtautuu muslimeihin nurjasti. Lojaliteetin ihanne on kokonaan väistynyt ihmisoikeuksien ihanteen tieltä. Jos integroitumisesta joskus puhutaankin, keinot ovat täysin hakusessa. Uskonnonvapaus on tietysti oleellista muslimienkin integroimiseksi, mutta koska nyky-Euroopassa ei vaadita kansalaisilta sitoutumista mihinkään paitsi kuluttamiseen, ei integroitumista tapahdu”

    NO GO

    Ruotsin poliisin raportissa joulukuussa 2015 no go alueiden määrä oli 53; vuonna 2017 luku oli noussut 61: een, ja erityisen vaarallisten alueiden määrä kasvoi 15: stä 23: een.

    https://www.thelocal.se/20170621/no-go-zones-what-you-need-to-know-about-swedens-vulnerable-aeas

    ”Nuorten jengit myyvät avoimesti huumeita, kuljettavat aseita ruotsalaisissa no-go-alueilla”

    https://www.rt.com/news/401512-sweden-vulnerable-no-go-zones/

    Ruotsi siirtää armeijan no-go-alueille, julkaisee esitteitä, jotka valmistelevat ihmisiä sotaan
    https://www.valuewalk.com/2018/01/sweden-deploy-army-no-go-zones/

    Ruotsin järjestäytynyt rikollisuus ulkomaalaistaustaisten käsissä, kaksi kolmasosaa rikosjengiläisistä ensimmäisen tai toisen polven maahanmuuttajia

    https://www.iffs.se/media/22498/brott_2018_4.pdf?fbclid=IwAR12trV_-H_JSQhfX07EQL03_El_xnZkkR5Vd75O0oiziSmf6_rsfW2rQ4A

    ”Toivottavasti keskustelu Ruotsin sisäisestä turvallisuudesta herättää viimeinkin meilläkin todellista kiinnostusta tähän aihepiiriin, koska meillä on vielä mahdollisuuksia ennalta estää monia asioita, jotka Ruotsissa laiminlyötiin, mutta hiekka tiimalasissa vähenee.”

    https://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/240460-ex-poliisiylijohtaja-ruotsin-jengivakivallasta-maahanmuuttoa-ei-selvasti-ole

    Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomessa – varoittava esimerkki Ruotsista

    https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/149297-poliisin-tutkijat-maahanmuuton-riskeja-vahatelty-suomessa-varoittava-esimerkki

    Katsotaanpa millainen tilanne on Ruotsissa. Siellähän tilanteen pitäisi olla ihanteellinen.

    Sydsvenskanin tämän aamuinen juttu kertoo miten useat, varsinkin skoonelaiset kunnat ovat romahtamispisteessä suuren tulijamäärän takia. Invaasio on ajanut sosiaalitoimen, peruskoulun, koululaitoksen ja asuntopuolen täyden kriisin partaalle, johon ei odoteta enää kunnon lähitulevaisuuden ratkaisuja. Lisäksi kriisi koskee lapsi- ja nuorisopsykiatriaa sekä hammasterveydenhuoltoa.”

    ”Useissa kunnissa kerrotaan “perheen sisäisen” kunniaväkivallan lisääntyneen siinä määrin, että se aiheuttaa suuria ongelmia toisaalta ongelman hoitoon ei ole mitään toimintatapaa.”

    https://www.kansalainen.fi/yle-maahanmuutto-ei-lisaa-kustannuksia-sydsvenskan-useat-ruotsin-kunnat-romahduspisteessa-maahanmuuton-takia/

    Että pahalta vaikuttaa…

  26. Jessi kirjoitti
    ”Sanana se ei kuitenkaan itsessään sisällä edes loukkausta.”

    Kannattaa olla kuitenkin varovainen rasistiksi jos jotakuta syyttää, sillä siitä saattaa napsahtaa syyte kunnianloukkauksesta, josta rangaistaan rikoslain mukaisesti. Lisäksi maksettavaa tulee oikeudenkäyntikuluista jotka saattavat nousta hyvinkin korkeiksi, tuhansia euroja….

    Mielestäni rasistiksi haukkuminen on todella idioottimaista, yhtä idioottimaista mitä rasismi on. Voipi olla niinkin että syyttely ja haukkuminen vain lisää rasismia, reaktiolla on aina vastareaktio.

    Mutta enhän minä mistään mitään ymmarra..

  27. Kotona ollaan taas,eukko kävi hakemassa Caliberillaan.On se vaan kummaa tämä ihmiselo,ympyrät näyttävät usein vaan sulkeutuvan.Nuorena miehenä(18) olin vähän aikaa Kuntainliitolla töissä juuri saneeramassa tuota Muurolan Psykiatrista sairaalaa,ja vitsailin,että teen sinne itselleni pyöreää huonetta ettei voi hakata päätänsä nurkkiin.Ennenhän tuo laitos oli tuberkuloosisairaala,silloin ,kun tubi oli erittäin yleistä Suomessa.Tubistahan päästiin sitten eroon,mutta nyt se on……hmm. tiedättehän kyllä miksi taas yleistynyt Suomessa,kuten lähes kaikki muutkin taudit.

    Jessilläkin on ilmeisesti tullut työuupumus,kun ei kirjoittele.Itse jään kolmen kiireisen päivän päästä ansaitulle 4-6 viikon kesälomalle jota on jo kolmesti siirretty työkiireitten vuoksi.Täysi työlomahan sekin tulee olemaan,kuten aina, siitä pitää huolen pojan koneyrittäjän kalusto sekä mökkiprojekti Perunkajärvellä,ja tytön peritty ”rappiotila” Pudasjärven korvessa.

    Mutta työnarkomaanilla pitää olla aina jotain tekemistä ,että aika kuluu,kyllä Tavivaarassa kerkee lepäilemään,sitten joskus.

    Ja itsekkin tulee joskus lauottua ilkeästi,ei niinkään henkilöistä,enemmänkin puolueista.Hehän eivät ole henkilöitä eivätkä voi alkaa oikeudellisiin toimenpiteisiin.Meillähän on kirjoitus ja sananvapaus,mutta jokaisen on kyllä vastattava huudoistaan.

    Mutta nyt on pantava persesilmä kallelleen,kello soi kuudelta ja on mentävä röihin asentamaan konekatkaisijaa,Semmosta täysin uutta Siemensin tyhjiökatkaisijaa.Kaikkea ne Siemensin veljekset..hehhee keksivätkin.

JÄTÄ VASTAUS

Kommentointi edellyttää, että JavaScriptin suoritus selaimessa on sallittu.