Näppärästi on vierähtänyt neljä kuukautta siitä, kun edellisen kerran olen avannut sanaista arkkuani blogitekstin muodossa. Vapaata aikaani ovat verottaneet sekä päivätyöt että gradun valmiiksi saattaminen, mutta täällä sitä taas ollaan — lähestulkoon maisterina.

Kulunut kevät toi mukanaan runsaasti vaalirummutusta, kun Suomen omien eduskuntavaalien lisäksi käytiin läpi europarlamenttivaalit. Sieluni saa ravintoa hedelmällisistä poliittisista keskusteluista, joten olen seurannut ihmisten ajatustenvaihtoa eri medioissa vesi kielellä.

Haluan pohjustaa tätä pienellä kertomuksella. Kerran oli maailma, jossa vallitsivat sellaiset ikävät voimat kuin ahneus, pelko ja viha. Siinä maailmassa oli sodittu ja hävitty. Eräs valtio tarvitsi johtoonsa henkilön, joka korottaisi valtion ansaitsemaansa suurvallan asemaan ja päättäisi kurjuuden, johon sotia häviämällä oli jouduttu. On olemassa sanonta ”se lähtee sillä, millä se on tullutkin”, ja luulen sen keksityn noihin aikoihin.

Ihminen tuntuu olevan sellainen otus, että negatiivisille tunteille tarvitaan aina kohde. Ei riitä, että velloo ahneudessa, pelossa ja vihassa; on oltava jokin maalitaulu, johon purkaa etenkin pelon ja vihan sivutuotteena syntyvää ahdistusta. Edellä mainitsemassani sodan runtelemassa valtiossa tultiin siihen tulokseen, että kaikki kurjuus ja sotiminen (ja etenkin sotien häviäminen) olisi voitu välttää, jollei erästä ihmisryhmää ollenkaan olisi. Siihen kai ihmismieli onkin taipuvainen, että monimutkaiseen ongelmaan kaivataan yksinkertaista vastausta. Poliittiseen vellontaan väsyneet valtion johtajat olivat sitä mieltä, että kaikki paranee poistamalla ongelman syy. Poistoja tehtiin noin kuusi miljoonaa.

Kun ensi kerran kuulin toisen maailmansodan aikaisista tapahtumista, saatoin olla täysin varma siitä, ettei moista hävitystä tultaisi kohtaamaan Euroopan historiassa enää koskaan. Kuulosti mielestäni absurdilta, että kokonaisia valtioita oli saatu yllytettyä osaksi kansanmurhan toteuttamista.

Vuonna 2019, 74 vuotta edellisen maailmansodan loppumisen jälkeen, Yhdysvaltain presidentti on antanut tukensa republikaanipuolueen ehdotukselle, jonka mukaan rajan yli tulevien pakolaisten lapset erotetaan vanhemmistaan. Kyseessä on nollatoleranssipolitiikka, jonka mukaisesti jokainen luvatta rajan yli tuleva aikuinen saa syytteen. Lapsia pidetään säilössä varastorakennuksessa, jota on rajattu häkkiseinin. Yhdessä häkissä saattaa olla jopa 20 lasta. Seinällä on suuri maalaus edellä mainitusta Yhdysvaltain presidentistä. Tilanteesta on uutisoitu ensimmäisen kerran yli vuosi sitten, eikä nollatoleranssipolitiikka ole muuttunut miksikään.

En nyt ole ihan varma, mutta jotenkin tuntuu, kuin haikuja edeltävästä olisi eletty jo 74 vuotta sitten. Aivan kuin Keski-Euroopassa olisi vangittu aikuisia ja lapsia pieniin tiloihin, joissa heitä pidetään pois tieltä. Aivan kuin heitä varten olisi rakennettu suihkutilat, joissa veden sijasta katosta suihkuaa Zyklon B:tä. Aivan kuin heitä olisi vahingossa kuollut niin paljon, että massiiviset, heitä varten rakennetut krematoriot tukkeutuivat tämän tästä. Yhdysvalloissa ei kuitenkaan toistaiseksi ole panostettu valtion dollareita tuhoamisleireihin, mutta muurin rakentamisella ollaan mehusteltu jo vuosikaudet. Edellinen muuri taisi murtua vuonna 1989, kun toisen maailmansodan jälkimainingeista ryhdyttiin toipumaan.

Tiedän, että edeltävä vertaukseni on toki verbaalisen havainnollistamisen nimissä hiukan liioiteltu. Mutta pidän silti sellaista ihmistä paatuneena denialistina, joka pystyy väittämään, ettei maailman poliittisessa ilmapiirissa ole tapahtunut muutosta huolestuttavampaan suuntaan. Eikä muutos ole jäänyt tapahtumatta Suomessakaan. Olen päättänyt oman peruskouluni vasta alle kymmenen vuotta sitten, ja siinä ajassa suomalaiseenkin puoluekenttään on ehtinyt kavuta voimakkaan konservatiivisia ja nationalistisia arvoja ajava puolue. Perussuomalaisia pidän kuitenkin haisulimaisen harmittomana riesana verrattuna pieniin mutta äänekkäisiin ryhmittymiin, jotka ajavat puhtaan rasistisia ja fasistisia aatteita. PS-nuorilta on peruttu valtionavustus heidän EU-vaalien alla julkaisemansa rasistisen kannanoton vuoksi. Suomen Sisu -järjestö narahtaa tämän tästä uusnatsien kanssa veljeilystä, enkä jaksa edes aloittaa Suomen kansa ensin -puolueen ilmiselvän rasistisista ja syrjivistä vaalimainoksista.

Muutama vuosi sitten pystyin vielä kuittaamaan uusnatsien olemassaolon henkisesti keskenkasvuisten ja perheongelmaisten uhoajien tarpeena etsiä itseään aatteellisesti ja kokea kuuluvansa johonkin. Nykyisin joudun jo pelaamaan ajatusleikkiä sinne saakka, että mihin kaikki tämä äärioikeistolainen hurmioituminen onkaan johtamassa. Toisinaan pelkään, että pian olemme jälleen siellä, mistä ei ole paluupistettä. Olemme tilanteessa, jossa etsimme yksinkertaista ratkaisua monimutkaiseen ongelmaan.

Ymmärrän senkin, että maailmanpoliittinen tilanne on juuri nyt hankala. Pakolaiskriisi on todellinen asia, joka vaikuttaa ihmishenkiin, valtioiden talouteen ja yleiseen mukavuuteen. Rauhallinen ja turvallinen elämä on saanut epävarmuuden ja turvattomuuden vivahteita sielläkin, minne sotatanner ei varsinaisesti yllä. Kaikesta epätasapainosta huolimatta en ole valmis näkemään sellaista tulevaisuutta, jossa historia toistaa itseään alle sadan vuoden jaksolla. En suostu näkemään sellaista tilannetta, jossa moninaisten ongelmien vyyhtiä ryhdytään ratkaisemaan vihan ja pelon ajamana.

Taannoin työpaikalleni tuli asioimaan iäkäs rouva. Arkipäiväisen jutustelun lomassa hän intoutui muistelemaan nuoruuttaan maalaistalon tyttönä. Ennen tansseja ihoa pestiin piimällä, jottei maalaistollon rusketus paistaisi kaupunkilaispoikien silmiin. Saumasukkiin ei ollut varaa, niin saumat piirrettiin jalkoihin hiilenpalalla. Rouvan silmissä kiilsi sellainen into, etten voinut olla liikuttumatta. Lopulta ennen teidemme erkanemista rouva vakavoitui. Hän totesi, että elämme jälleen poliittista 30-lukua, kylmän ja kovan politiikan aikaa. Innostus katseessa vaihtui tyhjään suruun. Tein työni loppuun kananlihalla, sillä samaan aikaan joku huusi työpaikkani alakerrassa mikkiin, kuinka Suomi kuuluu palauttaa takaisin suomalaisille. Hämmästyttävästi ihmiskunnan muisti on yhtä ihmisikää lyhyempi.

JAA

16 KOMMENTTIA

  1. Teksti oli mielestäni sujuvasti ja hauskasti kirjoitettu. Kirjoittajakurssilla ollessani puhuttiin tajunnanvirrasta.

    Olen eri ikäluokkaa. Ylioppilaaksi tulosta on minulla kulunut jo yli 50 vuotta. Sekä Saksan tapahtumat 30-luvulla että USAn toimet rajojensa suojelemiseksi ovat minullekin tuttuja. Otsikko oli valittu toisen henkilön puheesta. Se teki siitä konkreettisemman.

    Nyt elämme aikaa, jolloin sekä Saksa että Japani varovat tekemästä kovin suuria sijoituksia maanpuolustukseen. Sen sijaan USA ja Venäjä käyttävät valtavia summia maanpuolustukseen. Kaikille kuuluva asevelvollisuus on lakkautettu monissa maissa, mutta ei onneksi Suomessa.

    Kansallisia ja äärioikeistalaisia puolueita lyödään mediassa kutsumalla heitä populisteiksi. Miksi asia on näin? Minua ainakin sanonta kiusaa. Nyt Perussuomalaiset saivat uuden puheenjohtajan, joka näyttää onnistuvan tehtävässään. Puolue hajoitettiin syystä tai toisesta omiensa toimesta, mutta se saikin siitä uutta voimaa. Jopa kokoomus joutuu taistelemaan paikastaan. Tällä kertaa se hävisi, mutta luulen asioiden muuttuvan jatkossa Kokoomuksen hyväksi.

    Se mitä Englannissa tällä hetkellä tapahtuu, on jollain tavalla ahdistavaa. Tuntuu kuin britit hakisivat itseään eivätkä ole vielä löytäneet uutta paikkaansa maailmassa.

    Kiitos kirjoituksesta, joka herätti minulla ajatuksen virtaa.

  2. Politiikasta ja erityisesti inhimillisten arvojen puolustajana toivoisin sinun syventyvän kysymykseen, mikä suomalaisia ajaa yhä suurenevassa määrin tänä päivänä vielä ”harmittomien” persujen syliin ja varsin todennäköisesti yhä suurenevassa määrin myös hullaantuneiden äärikansallismielisten syliin.

    Erityisesti toivoisin sinun perehtyvän juuri lakeihin ”kiihoittaminen kansanryhmää vastaan” ja ”uskon rauhan rikkominen”. Onko näistä rikoksista tuomittujen motiivit varmasti olleet tarkoitus kiihottaa ketään kansanryhmää vastaan tai rikkoa kenenkään uskon rauhaa? Onko osoitettu, että mainitut rikokset ovat tapahtuneet juuri heidän kirjoitustensa takia?

    Voivatko tietyt yksittäistapahtumat, jotka yhteiskunta tuntuu rauhassa joillekin kansan ryhmille sallivan, kiihoittaa jopa enemmän kuin ilmiöstä kirjoittaminen? Eikö se, että oikeusistuin turvaa tietyt ilmiöt oikeuksiksi, joita edes minkään kansakunnan tai uskonnollisen ryhmittymän itse et uskoisi missään nimessä toivovan etnisiksi oikeuksiinsa tai uskonrauhaansa kuuluviksi, voisi kiihoittaa kaikkein eniten? Onko mahdollista, että kiihoittuminen on täysin luonnollinen olotila, mutta sen kohde täysin väärä?

    Oman näkemykseni mukaan ennemmin äärikansallismielinenkin tunnustaa muukalaisen ihmisarvon kuin vaikkapa kyseisiä lakeja puolustava oikeusministeri Henriksson tunnustaa suomalaisen ihmisarvon.

  3. Mielenkiintoinen kirjoitus nuorelta ihmiseltä. Maapallon ihmiset ovat joutumassa uuteen kansainvaelluksen aikaan. Siihen pakottaa muuttunut säätila, jonka seurauksena suuret alueet nykyisin asutettuja muuttuvat asuinkelpaamattomiksi. Ihmiset menevät sinne missä on vielä elämisen mahdollisuutta. Kansainvaellus suuntautuu pohjoisiin maihin. Tänne tulevat ihmiset saavat aikaan vastarintaa ja etnisiä kahakoita vanhan väestön taholta. Suomen väestön vaihtuminen on alkanut ja sen lieveilmiötä ovat rasistisesti muuttajia kohtaan kampanjoivat puolueet ja ryhmittymät. Ei väestön vaihtuminen ole paha asia, vaan sillä parannetaan meidän geneettistä perimää. Muualta tulevat ihmiset löytävät kyllä asemansa tässä yhteiskunnassa ja muuttuvat valtaväestöksi. Nyt onkin kysymys siitä kuinka vaikeaksi me teemme itsellemme tämän maahanmuuton seuraukset, sopeudummeko vai kärjitämmekö ihmisten kanssakäymisen väkivallan asteelle. Jokatapauksessa suomen väestön rakenne muuttuu ja ihmisetn ihonväri ruskettuu.

  4. Olipa onneton teksti sisällöltään. Tekstiasultaan toki taitavasti kirjoitettu ja teksti on elävää, mutta sisällöltään täyttä tuubaa ja paljastaa sen että kirjoittajalla ei ole aivan täyttä ymmärrystä siitä mistä hän edes kirjoittaa.

    Natsivertaukset sen taitavat paljastaa: Jessillä ei ihan riitä rahkeet loppuun saakka. Vasemmisto toisaalta nyt natseja joka puolella. Mitähän tapahtuisi jos Jessi tutustuisi Vasemmistoliiton yhteyksistä antifaan,tai ISIS-symppaajiin?

    Tuo pätkä Suomen Sisusta oli harhaanjohtamista,mistä Jessi valitettavasti taitaa nyt päästä ilman vastuun kantamista. Sisuun kuuluu jäseniä kaikista yhteiskuntaluokista,kaikista puolueista eikä se tunnusta minkään puolueen väriä. Mitä natsikuviin tulee,niin eipä sitä aina voi valita ketkä kaikki on samassa ryhmäkuvassa. Kysy vaikka Li Anderssonilta.

    Ja jos olet huolissasi Perussuomalaisten suosiosta,niin minä olen huolissani siitä että meillä on hallituksessa AINAKIN kaksi puoluetta joiden mielestä on hyvä idea tuoda tänne naisia, jotka ovat lähteneet luomaan yhteiskuntaa missä homot ja lesbot teloitetaan. Hullunkuriseksi on maailma mennyt.

  5. Tinuri, jos katsot minkälainen on esimerkiksi insestin aiheuttamien rasitusten määrä niissä kansoissa joita Suomeen muuttaa niin väittäisin että ei se hirveästi paranna geeniperimää. Lisäksi esimerkiksi sirppisoluanemia on todennäköisempää afrikkalaisilla geeneillä joten väitteesi rikastumisesta on epätosi.

    Ylipäätään on kaunista että maailmassa on valtava kirjo erilaisia kansoja ja kulttuureja,ja siksi suomalaisten, jotka ovat maailman mittakaavassa milteipä uhanalainen kansa, vaihtaminen johonkin toiseen on kyllä karmeaa.

  6. Rallarin kirjoitetun suomenkielen osaaminen on niin surkealla tasolla, ettei aivoituksista saa kukaan selvää. Tällaisella tasolla ei suomalaiset pärjää maailmalla.

  7. Kuitenkin Hitler oli hirmutekoineen pelkkä amatööri verrattuna vasemmistolaisiin Staliniin Maoon ym kommunisteihin jotka ovat murhanneet maapallota yli satamiljoonaa ihmistä.

    Ja viimeksihän tuo kaikki toistui kansanmurhineen kommunistisessa Serbiassa joka Venäjän tuella yritti tehdä Suur-Serbiaa kiduttaen,raiskaten ja murhaten ihmisiä.

    Vasemmistolainen väkivalta on tietenkin parempaa hulinointeineen,poliisien kanssa rähinöinteineen,poliisiautojen polttamisineen sekä hevosia lyöden.Tätä mieltä oli Lii.

    Jos pysymme tiukasti faktoissa, voidaan tutkailla vaikka Europolin selvityksiä (TE-SAT European Union Terrorism Situation and Trend Report) huomataan, että itse asiassa äärivasemmiston terrorismiksi luokitellut iskut ovat olleet huomattavasti äärioikeistoa yleisempiä, esimerkiksi

    Vuonna 2006 vasemmisto 55, oikeisto 1
    Vuonna 2007 vasemmisto 27, oikeisto 1
    Vuonna 2008 vasemmisto 28, oikeisto 0
    Vuonna 2009 vasemmisto 40, oikeisto 4
    Vuonna 2010 vasemmisto 45, oikeisto 0
    Vuonna 2011 vasemmisto 37, oikeisto 1

    Kuten Europolin raporteistakin selviää, niissä äärivasemmistolaista väkivaltaa pidetään huomattavasti äärioikeistolaista väkivaltaa vaarallisempana, koska vasemmistolaiset ovat paljon paremmin järjestäytyneitä.

    Suomen ja Suomalaisten todellinen uhka on juurikin vihervasemmisto.

  8. 2011: Anarkistit räjäyttivät VR:n ratavaihteen, joka johti koko junaliikenteen seisahtumiseen.
    2011: Musta Pispala –festivaalien yhteydessä anarkistit mm. sotkivat Tampereen kaupungin virastotalon seinät, poltettiin digitaalinen mainostaulu, rikkoivat näyteikkunoita ja polttivat autonrenkaita kadulla.
    2012: Äärivasemmisto hyökkää väkivaltaisesti Vastarintaliikkeen kulkueen kimppuun Tampereen vaalitorilla.
    2013 Espoossa hajotettiin lukuisten pankkiautomaattien näytöt 18.8-19.8. välisenä yönä. Antifasistit ilmoittautuivat tekijöiksi.
    2013: Kuokkavieraat: äärivasemmiston toimesta Itsenäisyyspäivänä toistakymmentä poliisia loukkaantui, poliisihevoset hakattiin avohaavoille.
    2014 Anarkistit pyrkivät estämään bussiliikennettä (epäonnistuivat surkuhupaisasti).
    2014: Anarkistit pahoinpitelivät kokoomuksen kansanedustajan Lahdessa.
    2014: Anarkofeministi Suvi Auvinen kirjoittaa Twitterissä: ”Jos jotain leikataan, niin Stubbilta pää!”
    2014: Anarkistit hyökkäsivät metalliputkien kanssa Vastarintaliikkeen katupartion kimppuun ja heittelivät ihmisiä kivillä.
    2014: Kiekkovieraat: Itsenäisyyspäivä anarkistit riehuvat ja siitä seurasi 100 000 euron vahingot ja 13 pidätystä.
    2015: Anarkistit hakkasivat kokoomusbussin etulasia – poliisi tarvittiin paikalle
    2015 Stubbin koti äärivasemmiston ilkivallan kohteena.
    2015: Musta Pispala –festivaalien aikaan anarkistit sotkivat spray-maalilla paikkoja ja heittelivät kivillä poliiseja ja autoja. Sammon Turkiksen ikkunat rikottiin.
    2015 Tampereella Rajat Kiinni –mielenosoituksessa äärivasemmistolaiset pahoinpitelevät porukalla vammaisen miehen mm. potkimalla päähän, mieheltä varastetaan kännykkä.
    2015 Helsingissä Rajat Kiinni –mielenosoituksessa äärivasemmistolainen hyökkää lavalle ja heittää puhujan päälle nestettä.
    2015: Rajat Kiinni –mielenosoituksessa Turussa isokokoinen äärivasemmistolainen mies lyö naista.
    2015: Satoja äärivasemmistolaisia häiritsi 612-soihtukulkuetta. Ihmisten joukkoon heitettiin ilotulitteita ja soihtuja, kivillä heitettiin sekä kulkuetta että poliisia. Ainakin yhdelle osuman saaneelle tuli hoitoa vaativia vammoja.
    2016: Äärivasemmisto heitti Katupartio Soldiers of Odinin päälle nestettä.
    2016: Anarkistit polttivat Securitaksen autot.
    2016: Äärivasemmisto poltti kuusi autoa ja toisaalla kaivinkoneen Myllypurossa.
    2016: Raju tuhopoltto Vantaalla paljastui luultua vaarallisemmaksi: viisi bussinkuljettajaa pelastui täpärästi. Eläinaktivistit ovat kertoneet sytyttäneensä tulipalon, jossa palavaa materiaalia lensi bussivarikon katolle.
    2016: Anarkistit tuhosivat kahteen kertaan Soldiers of Odinien kerhohuoneen Tampereella aiheuttaen kymmenien tuhansien eurojen vahingot.2016: Musta Kallio –anarkistitapahtumassa mellakoitiin ja poliisi joutui käyttämään voimakeinoja, tämän jälkeen anarkistit uhkailivat poliisia kostolla.
    2016: Rajat Kiinni –mielenosoituksessa äärivasemmisto heitti pulloilla ja kivillä ihmisiä.
    2016: Suomi Ensin –mielenosoituksessa Helsingissä anarkistit kävivät ohikulkijoiden ihmisten kimppuun.
    2016: Suomi Ensin –mielenosoituksessa Helsingissä vastamielenosoittaja löi naista kasvoihin.
    2016: Suomi Ensin –mielenosoituksessa Helsingissä anarkisti hyökkäsi poliisilinjan läpi ja löi järjestäjää. Järjestäjiä päin räittiin ja häirittiin kovaäänisesti. Mielenosoittajista tehtiin perätön rikosilmoitus joka peruttiin kun tapaus paljastui videolta valeeksi.
    2016: Anarkistit kävivät Ylen kuvaajan kimppuun mielenosoituksessa.
    2016: Äärivasemmistolainen uhkasi Yle Oulun toimittajaa Pyhäjoella.
    2016: Aktivistit heittelivät kivillä ja polttivat poliisiauton Pyhäjoella.
    2016: Fortress Europe –mielenosoituksessa Helsingissä äärivasemmistolainen heittää tomaateilla puhujaa.

    Tosiaankaan poliittinen 30-luku ei ole historiaa….väkivalta on vasemmiston leipälaji.

  9. Suosittelen blogistia lukemaan kommunismin ihanuudesta vaikkapa Jung Changin teos ”Mao”, tai Stephen Courtoisin ”Kommunismin musta kirja”. Jos ne luettuasi ei punainen värisi yhtään haalistu, niin onhan aate todella syvässä!

    Ja tuo persunuorien julkaisu ei ollut rasistinen,vaan elävä esimerkki jo Ruotsista joka on jo vasurien ansiosta menetetty maa sotatiloineen,ammuskeluineen,murhineen ja pommiräjähtelyineen.

    Tuota samaa vihervassut halajaa meillekkin,onneksi on sentään yksi puolue jossa tajutaan missä mennään.

  10. Odottelinkin jo, että milloinkas rakkahin Rallukka palaa astialle. Toivoisin jo tässä vaiheessa sinulta hiukan perustellumpaa argumentointia, kuin millaista tällä hetkellä tuotat. Se, että keskityt joka ikinen kerta kuvaamaan tekstini sisältöä tuubaksi, sonnaksi tai muuksi ulosteen synonyymiksi, ei kerro minulle mitään siitä, millaisia kirjoituksia sitten toivoisit saati anna alustaa minkäänlaiselle keskustelulle.

    Antifasta tiedän sen verran, etten todellakaan voi allekirjoittaa heidän (enkä muidenkaan yksilöiden tahi ryhmittymien) väkivallantekoja. Elän sellaisessa käsityksessä, että Antifa taistelee ISIStä vastaan. Vai luulenko väärin? Korjaa toki luuloni lähdelinkkien kera, mikäli olen tässä asiassa sivistymätön. Toisaalta on myös huomioitava sellainen seikka, että koko Antifan olemassaolo muuttuisi tarpeettomaksi ilman äärioikeistoa. Sietänee miettiä sitä, missä oikea ongelma piileekään. Ja jos nyt viittaat kommentillasi ISIS-vaimoihin ja heidän lapsiinsa, niin minun puolestani heitä ei laskettaisi Suomen maaperälle enää koskaan. Pohja se on minunkin vakassani.

    Olen kyllä havaitsevinani kommentissasi uudenlaista pehmeyttä, sillä ensimmäistä kertaa koskaan sinun suunnaltasi herui edes jonkinlaista tunnustusta (jos ei sitten sisällöille, niin) tekstuaalisille ansioille. Se on kai niin, että kesä tekee Rallankin lempeäksi.

    Ja sitten ELitelle: tutkin lähteenä käyttämääsi Europolin raporttia, ja en oikein ymmärrä, miksi pidät vihervasemmiston terroria uhkana Suomelle ja suomalaisille, kun lähes kaikki kolmen viimeisen vuoden aikana raportoidut tapaukset ovat esiintyneet Kreikassa, Espanjassa tai Italiassa. Siinä olet kyllä oikeassa, että kommunistisissa valtioissa on tehty runsaasti enemmän tuhoa ihmishengille kuin fasistisissa. Uskon myös Europolin raporttiin lähteenä siinä suhteessa, että äärivasemmisto vaikuttaa tekevän paljon enemmän rekisteriin jääviä rikoksia kuin äärioikeisto. En kuitenkaan ole ääripäiden ihminen, sillä mielestäni mikä tahansa ääripään ajatusmaailma on vaarallinen ja kartettava.

    En myöskään ymmärrä sitä, miksi keskusteltaessa aiheesta X on väkisin tuotava keskusteluun myös aihepiiri Y. Satuin kirjoittamaan ylös ajatuksiani Euroopan nykyisestä tilasta ja etenkin politiikan fasistisista piirteistä, niin en ymmärrä, miksi keskusteluun täytyisi väkisin ängetä myös äärivasemmiston kolttoset. Tasapuolisuuden nimissäkö? Tämä diskurssi on hiukan samanlainen kuin se, kun keskustellaan naisten kokemasta seksuaalisesta väkivallasta. Aina joku jamppa ulisee päälle, että ”no kyllähän miehiäkin raiskataan!!!!” Yritän siis sanoa, että ongelma on todellinen molemmin puolin, mutta tällä kertaa keskustelen tästä puolesta. En edes yrittänyt saada aikaan minkäänlaista munanvertailukilpailua siitä, kumpi puoli rötöstelee enemmän. Ei se ole pointtini. Mutta voin toki laatia tekstin siitäkin, kuinka äärivasemmistolainen radikalisoituminen on vaikuttanut ikävällä tavalla yleiseen turvallisuudentunteeseen. Mutta jotenkin tuntuu, ettei suomalainen lukijakunta edes saisi kiinni, mistä puhun. Kuten tuossa Europolin raportista tarkistinkin, niin äärivasemmistolainen väkivalta on tällä hetkellä ongelma lähinnä Etelä-Euroopassa. Ei sillä, että sekään olisi hyvä juttu tai kivaa kenellekään.

    Äläkä edes yritä lingota tuota sontaa, ettei PS-nuorten twiitti mukamas ollut rasistinen. Kuvalla viitattiin tasan tarkkaan kuvassa olevan tummaihoisen miehen ulkonäköön. Persunuoret ovat avoimesti jakaneet twiittejä, joissa ovat ilmaisseet huolensa Suomen väestön muuttumisesta tummemmaksi. He ovat myös todenneet, kuinka vierasperäisen näköinen ihminen ei ole suomalainen. Ei, vaikka henkilö olisi syntynyt Suomessa ja suomi olisi hänen äidinkielensä. Tuo on rasismia, vieläpä puhtaimmassa muodossaan. Jos nuo seikat saat jotenkin paketoitua oikeutetuksi käytökseksi, niin valitettavasti en voi auttaa enempää.

    Onpa muuten surkea uudistus, että Kalevan kommenttiboksissa ei voi enää vastata suoraan kommentin jättäjän alle. Pöh.

  11. Vee: olen tietoinen. Obaman kaudella syytteeseen joutuivat kuitenkin lähinnä sellaiset laittomasti saapuvat, joilla oli rikoksia tilillään. Nyt häkki heilahtaa joka ikiselle, joka vilauttaa varvastaan jenkkien rajojen sisäpuolelle.

  12. Niinpäniin Jessi.Fasistit ja kommunistit (joita antifasistit ovat mm. luokkasotahuutojensa perusteella) ovat lähestulkoon samaa ideologiaa. Molemmat ovat hyvin autoritäärisiä järjestelmiä. Tämän vuoksi en pidä heitä vastaikkaisina ideologioina, vaan he ovat viivan vasemmassa laidassa molemmat.
    Ja USA,ssa tuo Lii Andersonin ja Dan Koivulaakson ihannoima Antifa antifasistinen terroristijärjestö on julistettu kielletyksi terroristijärjestöksi.(FBI).
    Eli Antifa toimii fasismia vastaan,mutta fasistisin keinoin.Vasemmistoliitolla on paljonkin yhteyksiä Varisverkostoon ja Antifaan jotka voidaan joissakin tapauksissa luokitella terroristijärjestöiksi.

    Aihepiiri y on tuotava keskusteluun koska vasemmistolainen väkivalta on SUOMELLE suurempi uhka kuin oikeistolainen väkivalta kuten ylläoleva listanikin osoittaa.Varmaankin nykyhallitus rinnastaa Antifan kohta SPR,ään tai MLL,ään,kun sen harjoittama väkivalta on hyvää väkivaltaa.Lii Anderson ei irtisanoutunut vasurien väkivallasta,vaan kannattaa sitä.

    Vihreät ovat lähinnä kekittyneet turkistarhaiskuihin ynnä muihin ”epäeettisiin” toimeentulolähteiden tuhoamisen,sekä poliittiseen väkivaltaan vaikeuttamalla normaaleiden kansalaisten hyvinvointia,toimeentuloa,työllisyyttä, ja lisäämällä verotaakkoja ja maksuja jne.

    Ja vieläkin tuosta ”rasistisesta” nuorisopersujen mainoksesta.Ruotsissa tuo on jo täyttä totta,siellä on jatkuva sotatila,ja no go alueita jonne poliisikaan ei uskalla mennä.
    Juuri tuon haittamaahanmuuton takia ruotsalaiset poliisit vaihtavat laumoittain turhautuneina ammattia,ja kantaväestö muuttaa jatkuvasti muualle,jopa ulkomaita myöten.Unelmat ja todellisuus ovat ihan eri asioita.

    Myönnetään…Suomessa toimitaan rasistisesti,mutta suomalaisia kohtaan,ja kunniakansalaiset laitetaan etusijalle täydellä ylöspidolla.

    Kiitos kuitenkin tulevalle nätille Maisterille ettei sensuroi kirjoituksia kuten se eräs vihreä kaikkitietävä besserwisserblogisti joka ei koskaan sietänyt kuulla tosiasioita vaan haluaa elää omassa vihreässä kuplassa.

  13. Kyllä nyt on tytöllä menneet puurot ja vellit sekaisin. Natsit halusivat tappaa ihmisiä ja nykyään vihervasemmisto haluaa vaihtaa kansan Eurooppaan ja Suomeen. Kun vihjaillaan perussuomalaisten olevan natseja niin sillä peitetään vihreiden olevan natsien ja kommunistien perillisiä. Vihervasemmisto noudattaa oppi-isänsä Göbbelsin oppia: Kun valetta toistaa tarpeeksi usein niin se muuttuu totuudeksi. Niin tässäkin on käynyt. Jos nyt palataan 30 luvulle niin teidän ideologian mukaan juutalaisilla ei ollut oikeutta puolustaa itseään vaan tyytyä kohtaloonsa kuten suomalaistenkin nyt on tyydyttävä kansan vaihtoon. Väite ettei mitään kansaa olla vaihtamassa on suoranainen vale. Kansa vaihtuu Euroopassa ja Suomessa luonnollista tietä kun kantaväen syntyvyys on alle 2 ja maahanmuuttajien moninkertainen. Vihervasemmisto on olevinaan huolissaan maapallon kohtalosta mutta ei silti halua puuttua tärkeimpään ongelmaan joka on väestönkasvu. Ei haluta sitoa kehitysapua perhesuunnitteluun vaan väestönkasvuun. Kannattaisi miettiä ketkä niitä nykyajan natseja oikeasti ovat.

  14. ELite: kyllä, voin olla samaa mieltä siitä, että fasismi ja kommunismi eivät suinkaan ole janan ääripäitä, vaan ennemminkin vierekkäisiä ideologioita kehän huipulla. Listaamiesi uutisotsikoiden perusteella vaikuttaisi siltä, että äärivasemmiston väkivaltaiset iskut kohdistuvat lähinnä oikeiston edustajia kohtaan. Mainitsinkin tuossa jo aiemmin, mutta vaikuttaisi siltä, että jollei äärioikeistoa olisi olemassakaan, olisiko silloin tarvetta äärivasemmistonkaan rettelöinnille? Painotan, etten edelleenkään kannata minkäänlaista väkivaltaa ketään kohtaan enkä koe sympatiaa ääriliikkeitä kohtaan. Kunhan tässä lämpimikseni argumentoin. Omassa arvomaailmassani kuitenkin ihmisoikeudet ja jokaisen elävän yksilön kunnioittaminen menevät niin sanotun oman kansan suojelemisen edelle. Toden totta olen ylpeä juuristani ja arvostan suomalaisuutta, mutta en tee sitä muiden ihmisten tai kansojen kustannuksella.

    Ja jos nyt vielä vähäsen palataan PS-nuorten twiittiin. Tiedostan kyllä, että maahanmuutosta on tullut Ruotsille valtava ongelma. Asioita olisi täytynyt alun alkaenkin hoitaa toisin – panostaa rajoitettuun maahanmuuttoon ja huolellisempaan integraatioon. Mutta eihän persunuorten twiitissä siitä ollut kyse. Kuva ei liittynyt millään muotoa yhteiskunnalliseen keskusteluun haittamaahanmuuton tiimoilta, vaan sillä ainoastaan pilkattiin tummaihoisen ihmisen ulkonäköä. Kestän kyllä kunnolliset keskustelunaloitukset aiheesta kuin aiheesta, kunhan sillä pyritään kehittävään keskusteluun. PS-nuorten kuva ei ollut mitään muuta kuin lapsellista, rasistista ja epäkunniottavaa mölinää.

    eastfinn: on tilastollinen fakta, että Suomen huoltosuhde on jo nyt päin prinkkalaa, kun suuret ikäluokat ovat poistuneet työelämästä ja syntyvyys on suuresti laskussa. Vaikka tällä sekunnilla Suomen kansa alkaisikin lisääntyä sekopäisesti, talous tulisi silti olemaan kuralla seuraavat 20 vuotta uutta suurta työikäistä sukupolvea odotellessa. Ei meillä ole varaa eikä aikaa sellaiseen. Viimeistään ilmastopakolaisuus aiheuttaa sen, että Suomeen tulvii valtava määrä ihmisiä edustaen erilaisia etnisyyksiä. En tiedä missä lienee vika, kun en ole asiasta lainkaan huolissani. Ei mielestäni Suomen kansa ole arjalaisuudessaan yhtään sen kummoisempaa kuin mikään muukaan kansa. Itselläni päällimmäisiä arvoja nykypäivän kriisejä ajatellen ovat ihmisoikeuksien toteutuminen, ilmastoasiat ja kansantalouden pitäminen edes kohtalaisella tasolla. En ymmärrä, miksi ”väestönvaihtoa” pitäisi vastustaa asian itsensä vuoksi. Kuulostaa mielestäni aika rasistiselta, mutta mitäpä tällainen hupakko mistään tietäisi. Sedillä kun on kaikki maailman tieto ja valta, ja olette luontaisesti aina oikeassa.

  15. Kiitos kuitenkin tulevalle nätille Maisterille ettei sensuroi kirjoituksia kuten se eräs vihreä kaikkitietävä besserwisserblogisti joka ei koskaan sietänyt kuulla tosiasioita vaan haluaa elää omassa vihreässä kuplassa.

JÄTÄ VASTAUS

Kommentointi edellyttää, että JavaScriptin suoritus selaimessa on sallittu.